Jon-Kåre Startet 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2005 (redigert) Bildet viser utsikten fra kontoret en regntung dag, tenk dere hvordan dette ser ut i blank stille og sol. Fins det noen bedre??? Redigert 18.Mai.2005 av jonkare (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Herman Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 (redigert) På min forrige arbeidsplass hadde jeg panoramautsikt over innseilingen til Stavanger (Hjørnekontor i 8. etasje) Nå sitter jeg og kikker ut på en parkeringsplass. Like greit egentlig. Det er jo umulig å få gjort noe når man "må" holde oversikten over all trafikken ut og inn av havna. Det var jo en full tids jobb bare det. Arbeidsgiveren min gjorde nok lurt i å flytte meg til en plass med dårligere utsikt. Redigert 18.Mai.2005 av Lars_Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Krapyl Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Utsikt fra mitt "kontor" rett før jul i fjor. Fin utsikt? Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
JRK Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Hei, Ja bedre utsikt skal man lete lenge etter! Helgelandsbrua er vel ikke så veldig godt kjent her på østlandet hvor jeg bor. Du kunne kanskje skrevet litt om høyde på tårnene og veibanen og ikke minst lenden. Vil tro at dette er en av de største broene i hele landet. Et bilde som viser designet på brotårnene hadde også vært fint. Denne designen er ganske spesiell. Har ikke sett den noen andre steder. Sitér dette innlegget Link to post
PerGunnar Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 (redigert) Et bilde som viser designet på brotårnene hadde også vært fint. Denne designen er ganske spesiell. Har ikke sett den noen andre steder. <{POST_SNAPBACK}> Mener Helgelandsbrua har samme konstruksjon som Skarnsundbrua i Nord-Trøndelag. Se her Skarnsundbrua Redigert 18.Mai.2005 av PerGunnar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 18.Mai.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Utsikt fra mitt "kontor" rett før jul i fjor. Fin utsikt? <{POST_SNAPBACK}> Ok den ble vrien å slå, liksom litt variert din utsikt Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
John_Kr Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Jeg har samme flotte utsikte fra mitt bosted som jonkare har i arbeidstiden, desverre har jeg ikke samme flotte utsikt fra jobb. Har heller ikke tid til å nyte flott utsikt i arbeidstiden. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Jon-Kåre Svart 18.Mai.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Skal legge inn et bilde hjemmefrs jeg og ds den ikke ligger noe tilbake. Nå sitter jeg ikke å nyter utsikten akkurt da jeg er mye ute fra kontoret itilegg til at jeg jobber når jeg er der Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
PerGunnar Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 (redigert) Bildet viser utsikten fra kontoret en regntung dag, tenk dere hvordan dette ser ut i blank stille og sol. Fins det noen bedre??? <{POST_SNAPBACK}> Har stått under brua og fisket (ved rorbuene) flere ganger på sommerstid. Helgelands-kysten er noe for seg selv når været er bra, men her kan det skifte brått. Lå en gang utenfor "Finnkona" (Råsa) og fisket Uer på speilblank sjø, plutselig ble det vind og flere meter høye bølger. Ser du også Dønna fra kontoret ditt? Utenfor mitt kontor er det bare bygninger. Skulle gjerne hatt utsikt til sjøen, men da blir det vel til at man bare drømmer seg bort.... Redigert 18.Mai.2005 av PerGunnar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 18.Mai.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Ser ikke dønna fra kontoret men det gjør jeg hjemmefra. Må ut og ned på kaietr for å se dønna, konteret ligger nesten på ferjeleiet Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Hallaron Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Dette var en utsikt en kan kan drømme seg bort i!! Har ikke noen utsikt å snakke om fra kontoret nå, selv om vi ligger på bryggekanten, men når vi får flyttet inn i nye lokaler, får jeg fin utsikt nedover Tromøysund, må ha en kikkert i vinduet slik at jeg kan sjekke for Baatplassen vimpler... Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Kjell E Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Helgelandsbrua, ja! Har ennå skallebank etter åpningsfesten... Den er en såkalt skråstagbru, og var i sin tid (Nordeuropas?) lengste sådanne, helt til Skarnsundbrua kom og slo den med noenogtredve meter... Brotårnene er bygget i A-form, og veibanen ligger oppå "tverrstreken". Ned fra tårnene går det individuelle kabler på hver side ned til veibanen. Etter åpningen oppdaget man at den virket som en gigantisk harpe, noe som lagde ørsmå mellomrom der kabel går inn i betong. Det ble satt på tjoringer mellom kablene for å stoppe den verste vibrasjonen. Det har vært bompenger på brua helt siden åpningen, men det er meningen å fjerne disse (Hurra!) nå i mai, men det er visst kommet en ekstraregning på noen mill som kan gjøre at fjerningen blir utsatt. Jonkare, ut fra utsikten fra kontoret ditt vet jeg hvor du jobber, og tror også at jeg vet hvem du er. Driver kona di dyrebutikk? Godt kjent i Sandnessjøen, jobba i tårnet på flyplassen fra -89 til -02 før vestlandsfanden våkna i meg.... Kjell. Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
FreddyB Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Sit og ser ut på Nordfjorden og Gloppefjorden frå jobben min, eg.. Har panoramautsikt med store glas 360 grader rundt meg. Pleier å få sjå ein del cruiseskip som skal innover til Loen og droppe av turistar til Geiranger og Strynefjellet/Briksdalen. For eit par veker sidan kom Statsraad Lemkuhl innover på ein visitt.. (Noko som inspirerte meg til å bestille tur med Statslem Raakuhl til Shetland og Orkenøyane..) Fjell opp i 4300 fot, med snø på toppane, grønne, skogkledde lier og ein fjord som kan ligge blå som eit glansbilete.. Og baatplassen på PC'en! Sitér dette innlegget Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip.. Forland Plattgatter - Olida. Link to post
Jon-Kåre Svart 18.Mai.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Driver kona di dyrebutikk? Det er en anne Jon-Kåre sin kone som driver dyrebutikk Han har Olsen til etter navn mens jeg har uf innimellom slik at det blir olufsen, men i samme bransje er vi Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
klikk Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 http://194.19.28.26:7500/axis-cgi/jpg/imag...y=1116452510982 Oppdateres hver gang man velger "refresh" i browseren. Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Det er en anne Jon-Kåre sin kone som driver dyrebutikk Han har Olsen til etter navn mens jeg har uf innimellom slik at det blir olufsen, men i samme bransje er vi <{POST_SNAPBACK}> Ah, burde ha skjønt at du er en annen når jeg husker at du sa at du ser Dønna hjemmefra. Gjorde jeg og, hele Alstenfjorden fra øverst i Ura. Mvh, Kjell. Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Jon-Kåre Svart 19.Mai.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 Ura er nok plassen ja men jeg bor nederst i det nye feltet Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Salex Svart 19.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 Litt dårlig MMS-bilde gjennom skitne vinduer, men man får hvertfall et inntrykk av utsikten... Ikke helt på nivå med dere som sitter å jobber med føttene i vannet, men det er fint med litt overblikk også. Fra venstre ser dere DFDS Seaways og Oslo Plaza med Nesodden i bakgrunnen. Litt til høyre for midten ser dere Oslo Rådhus, og til høyre for det igjen kan dere skimte Color Festival. På andre siden av fjorden ser dere blant annet Asker hvor båten ligger og venter på en ettermiddagstur..... I forgrunnen ser dere noen av kontorbyggene her på Sinsen.... Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 19.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 Jeg har kanskje ikke den største utsikten fra jobben, men ihvertfall litt maritim aktivitet utenfor vinduet. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 20.Mai.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2005 Jeg kliner til med noen til i litt finere vær Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
John_Kr Svart 22.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2005 Her er min utsikt fra min resident, utsikt over innløpet til Trondheim (mot Agdenes Fyr). Dette er nå tatt i kveld. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Rolf Yks Svart 22.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2005 Utsikta mi frå jobb er ikkje mykje å skryte av, ser rett inn i ein haug med skrapjern. Litt bedre var utsikta frå verandaen ein tidleg haustmorgon: No har eg flytta, og her er utsikta frå hagegjerdet mitt, ikkje langt å gå ned til båten nei: Sitér dette innlegget Link to post
Risor23 Svart 8.August.2011 Link til dette innlegget Svart 8.August.2011 litt dårlig kvalitet.. men har i hvert fall kontor ved sjøen, egen veranda ut fra kontoret og mulighet til å legge båten på utsiden (min båt på bildet) klager ikke :D (ja, gammel tråd! hehe) Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 8.August.2011 Link til dette innlegget Svart 8.August.2011 Bildet av arbeidsplassen min ble tatt i vinter, utsikten fra arbeidsplassen er det heller ikke noe å si på :) Lars Sitér dette innlegget Link to post
KLB Svart 8.August.2011 Link til dette innlegget Svart 8.August.2011 Egersund Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.