Lindal Startet 7.August.2015 Link til dette innlegget Startet 7.August.2015 Dagens hjertesukk fra meg Jeg kjenner at jeg blir skikkelig oppgitt av voksne folk avogtil Vi er så heldige å ha en båtplass i et flott sund i Lindesnes. der er det 5 knop gjennom hele sundet. Vi hadde nettopp kommet i land fra tur, og hadde kun fått på bakerste fortøyning. så kom det en svær båt med flybridge. Tror du jævelen holdt 5 knop??? Idioten må jo ha trodd at han må kjøre fortere enn 5 knop Det var bonn gass!! Hadde jeg hatt hendene ledig skulle jeg filmet han og anmeldt han. Ungene satt ennå i båten og var livredde, og vi måtte tviholde den for at den ikke skulle slå inn i steinene. Jeg blir så oppgitt!! Tror de virkelig ikke at reglene gjelder for de?????? Over 35 fot, så kan de kjøre så fort de vil??? Håper dere som føler seg skyldig nå, tenker seg om neste gang de ser skiltene med 5 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Poopadoop Svart 7.August.2015 Link til dette innlegget Svart 7.August.2015 Ganske irriterende ja, ofte er det 5 knops grense kun et lite stykke. Det tar da virkelig ikke mer enn maks 10 minutter ekstra å komme seg gjennom, pluss at du sparer drivstoff? Ser ofte folk som halvplaner og graver seg gjennom vannet her i Tønsberg, og her ligger det mange båter fortøyd som merker bølgende! Når man kjører 10 knop og graver seg gjennom vannet lager man jo dobbelt så mye bølger som om man skulle kjørt 30 knop i plan... Sitér dette innlegget Finnmaster 68DC m/ Yamaha F225 & 400W konstant stereoanlegg/forsterker worklog Link to post
Jangul Svart 7.August.2015 Link til dette innlegget Svart 7.August.2015 Er helt enig!! Folk må begynne å bruke huet og respektere fartsgrensene!! Selv om båten og jeg tåler det er det syyykt irriterende å få en på hver side i halvplan så alt ramler rundt i båten!! Og nei jeg plasserer meg ikke til hinder for andre:) bruk huet,se på skilt,og se bakover på sjøen du lager! Sitér dette innlegget Link to post
_Torgeir Svart 7.August.2015 Link til dette innlegget Svart 7.August.2015 Lag en slik: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bil-og-trafikk/stig-36-var-lei-av-raakjoeringen-laget-sin-egen-up-patrulje/a/23501332/ Kanskje det fungere på sjøen også.... :) Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 7.August.2015 Link til dette innlegget Svart 7.August.2015 De tror ingen ting og bryr seg heller ikke. Gir ganske enkelt f.... Verden er til for dem. Neppe mulig å nå inn med fornuftige argumenter. Hva gjør vi så. ?? Sitér dette innlegget Link to post
klk Svart 7.August.2015 Link til dette innlegget Svart 7.August.2015 Kamera, film og eller bilder. Hvis ikke politiet er interessert, send det til VG, eller Dagbladet. Pass på å få med reg. nr. navn på båten, ( det blir nok sladdet). Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 7.August.2015 Link til dette innlegget Svart 7.August.2015 Du får sette opp en egen fotoboks. Denne sår innenfor Skjernøy øst for Mandal: Det står også et skilt rundt 100 meter før boksen. Jeg tok også et bilde til. Skal ikke legge det ut, men det viser en skjærgårdsjeep i plan forbi skiltet Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 7.August.2015 Link til dette innlegget Svart 7.August.2015 Hvor bredt er det aktuelle sundet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.