Jump to content

Vurderer kjøp av en SeaRay250 Sundancer 1987, noen erfaringer?


.Torstein.

Recommended Posts

Når det gjelder 80 talls SeaRay så bør man være obs på at de på den tiden brukte mye treverk i spant og avstivere under dørk.
Treverket støpte de inn med en relativ tynn hinne med glassfiber.
I dag er treverket ofte råttnet bort og blitt til pulver mens glassfiberen er for tynn til å gi ønsked stivhet.
Det er sikkert mange som kan mere om temaet enn meg men dette var et problem med Searay båter helt opp til mitten av nittitallet mener jeg ha hørt.

Redigert av pipe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Når det gjelder 80 talls SeaRay så bør man være obs på at de på den tiden brukte mye treverk i spant og avstivere under dørk.

Treverket støpte de inn med en relativ tynn hinne med glassfiber.

I dag er treverket ofte råttnet bort og blitt til pulver mens glassfiberen er for tynn til å gi ønsked stivhet.

Det er sikkert mange som kan mere om temaet enn meg men dette var et problem med Searay båter helt opp til mitten av nittitallet mener jeg ha hørt.

Dette var noe jeg ikke viste ?

Jeg sitter litt i tenke boksen, er en båt jeg for billig grunnet en del kosmetiske feil (Vinterprosjekt)

Redigert av .Torstein. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har selv hatt en 240 Sundancer fra 1996, dette var en meget kjekk båt.  God i sjøen (mye bedre enn en del norske båter i samme klasse) godt isolert slik at det var svalt og godt inne i forrpig og stikk kabin selv på varme soldager. 

 

Noe kryssfiner i avstivere og spant, men uproblematisk for min del.  Solid bygget.

 

I USA regnes Sea Ray som en mye bedre båt enn f.eks Bayliner som er "billigbåt"  over there.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Har selv hatt en 240 Sundancer fra 1996, dette var en meget kjekk båt. God i sjøen (mye bedre enn en del norske båter i samme klasse) godt isolert slik at det var svalt og godt inne i forrpig og stikk kabin selv på varme soldager.

 

Noe kryssfiner i avstivere og spant, men uproblematisk for min del. Solid bygget.

 

I USA regnes Sea Ray som en mye bedre båt enn f.eks Bayliner som er "billigbåt" over there.

Takk for svar, jeg kvitter meg med snekka og henter denne båten til uka ? Redigert av .Torstein. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...