Shons Startet 8.August.2015 Link til dette innlegget Startet 8.August.2015 Hei! Siden snekka mi hadde en stygg gammel "original Sabb-dieseltank" stroppa fast i rekka da jeg kjøpte den, så har jeg revet det ut. Fått fatt i en rustfri variant av disse. Siden snekka skal brukes til fiske, så passer det dårlig å ha tanken der den egentlig skal være. Ønsker da å ha tanken under dekk. For å ikke være avhengig av el. pumpe for å holde liv i motoren har jeg anskaffet en 5L alutank som skal henge på skottet til styrhuset. Nytt dieselfilter med klareglass blir også montert lett tilgjengelig for å slippe å klure med dette i den trange motorkassen. Er det noen andre som har lignende system? Legger ved en tegning til hvordan jeg tenker dette. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 8.August.2015 Link til dette innlegget Svart 8.August.2015 Ser ingen grunn til at ikke dette skal fungere. Regner med at motoren har fødepumpe...? Sitér dette innlegget Link to post
Shons Svart 8.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2015 Motoren har ikke fødepumpe. Derfor blir dagtank benyttet. At dette fungerer er det ikke tvil om, lurer mest på om noen andre har gjort det samme? :) Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 8.August.2015 Link til dette innlegget Svart 8.August.2015 Det vil nok fungere. Problemet er bare at dersom fallet fra tanken til motoren er for lite kan det bli vansklig å presse nok olje gjennom filteret, da et filter alltid vil bremse for trykket. Du bør ihvertfall plassere filteret så lavt i systemet som mulig. Eller, da dagtanken skal fylles fra "hovedtanken"; hva med å sette filteret mellom de to tankene...? Da vil transferpumpa presse oljen gjennom filteret uten problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.