Jump to content

Hvilken båt er dette? Ligner på Fjord Terne


Snikende skeptik

Recommended Posts

Hei, så en båt som lignet veldig på Fjord Terne i dag i Strömstad, er det noen som vet hva det kan være? Dårlig bilde, tror merket/modellen stod på sidene bak. Båten hadde ikke noen utpreget badeplattform, men dør ut i senter av hekken. I tillegg virket den høyere enn Terna.

bilde

Ble ikke noe bra bilde dessverre når jeg små sprang bortetter havna for of ta den igjen...

Link to post
Share on other sites

Umulig å se utfra bildet ditt, men det høres ut som en Nordic Star 32

Som regel Yanmar 290 i de.. Stilig båt bygget i østen på oppdrag fra vestlig firma (norsk?), men er en meget flatbunnet båt til tross for linjene over vannflaten.

 

Laget i noen forskjellige varianter med/ uten targa, forskjellige overbygg og også en runaboat versjon.

http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=42503559

 

Ta et Google søk på Nordic Star 32

 

http://www.tu.no/t2/2007/08/20/klassisk-eleganse-fra-kina

 

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Var ikke mulig å kjenne igjen noe på bildet ditt på padda mi, men det var ikke så mange alternativer når du skrev Terne-lignende båt med innhogg i hekken.

 

Flotte linjer, men ekstremt flatbunnet, og kikk godt igjennom om du vurderer å kjøpe en....

Har en bekjent som eide en slik, og alt var ikke gull.....

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Hehe, så gjennom bildene jeg tok i går og det hadde nok gjort seg best uten bilde ?

Tittet gjennom de artiklene og annonsene jeg fant og det er dessverre for trangt for oss, trenger tre soveplasser.. men likte designet på den, uten at jeg har sett den noe mer enn en gang. Slutter forresten ikke å bli positivt overrasket av kunnskapen din om båter av alle typer ☺

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...