Jump to content

3 år gammel Engbo ankervinsj mister drakraft


Bonaqua

Recommended Posts

Har en 3 år gammel Engbo som har fungert uten problem til i dag. På dagens tur fekk eg derimot utfordringar når dreggen skulle opp. Starta bra - men etter få meter gjekk farten ned og den stoppa. Etter nytt frislepp - fortsette det på samme måten. Etter kvar frikobling drog den mindre og mindre - inntil den stoppa fullstendig . Etter en halv times pause kunne en starta på nytt men med akkurat samme resultat. Alt skulle tyde på manglande straum - imidlertid viser battmeteret rikelig straum og ingen unormalt spenningsfall. Resultatet er også det samme enten motor går med full lading - eller motor er stoppa. Tar i mot gode forslag eller erfaringar dersom andre har hatt tilsvarande utfordringar.

Link to post
Share on other sites

Tror Cato her rett her. Jeg hadde akkurat samme problem med min Engbo 43 (2011 mod)når den var tre år gammel. Samme symptomer som du beskriver og trodde det var koplet til el feil/forsyning. Det viste seg at det var støpefeil og med gear bytte med resultat. Vinsjen har fungert perfekt etter rep.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...