Jump to content

Farge på gelcoat til Storebro 31 fra 1986


Havfruene

Recommended Posts

Hei.

Vi har en Storebro Biscay 31 fra 1986.

Den hadde noen hull bak på dekk som nå er tettet med glassfiber og tokomponent sparkel. Skulle kjøpe gelcoat og male over sparkelen, men fant ut at det fantes mer enn en farge og velge på. Sparkelen er hvit mens resten av båten er ganske gulaktig. Er det noen som vet hvilke farge og type gelcoat som passer til denne båten? Ev også hvor den kan kjøpes..

 

bilde

Redigert av Havfruene (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Min liste har følgende nedtegnet for Storebro

Skrog = J-3036
Dekk = J-3032
Stripe = INT. 936

Andre mulige =J-2000, S-1000, J-8004

 

 

Nå er jeg ikke helt sikker hvem modell de fargene er til, men det ser altså ut som dekket og skroget er to forskjellige hvitfarger, hvor dekket er ørlige grann lysere enn skroget.

 

"J" står for Jotun, og både 3032 og 3036 var lenge blant de vanligste båtfargene. Førstnevnte var blant annet benyttet av Draco og Windy, mens 3036 var typisk Marex, Nimbus ... og Storebro, altså de svenske.

 

Ofte blir gelcoaten noe gulere med tiden, og skal man matche eksakt må det blandes litt på frihånd.

Link to post
Share on other sites

SRC 31 fantes vel i to farger samtidig.

hvit og kremgul. Denne er vel det siste?

 

Det er vel en storebrukkubb som kan kontaktes, ellers vet jeg flere, hvertfall helt frem til nylig har fått deler og info fra Storebro som virker å ha rimelig koll på hva de har laget selv om det ikke produseres noe spes nå lenger.....

 

her er et bilde av en kompis sin gamle SRC 31 Adriatic fra 85 som er krem. Husker dessverre ikke navnet på fargen eller koden..

Den båten var så strøken at den kunne gått rett inn et showroom i en alder av 30 år :-)

 

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...