Jump to content

kjøp av "defekt" utenbordsmotor


dosern

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe meg en yamaha 25hk ca 1980modell,men den jeg nå har funnet billig selges som såkalt delemotor,men selger sier at motoren starter lett og går,men at den etter kort tid går ujevnt og stopper.

Pluggene blir dyvåte av en blanding av olje og vann..hva kan det være som gjør dette?

Vil det evt koste skjorta å få det reparert eller er det en "bagatell"?

Selger sier han har bytta topp pakning og pakning på veiva.

Håper på noen gode råd.

Link to post
Share on other sites

Det KAN være en bagatell.

 

Jeg hadde samme symptomer på en Mercury 50 hk en gang på tidlig -80 tall. Feilen var en aluminiumsplate som lå utenfor eksosportene og denne var der tæret hull i. Utenfor denne platen igjen gikk en sjøvannskanal for eksoskjøling. Sjøvannet sprutet rett inn eksosportene og dynket plugger med sjøvann. Alt enkelt å komme til og reparere.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Dessv. et vanlig problem, spes. på Yamaha fra tidlig 80-tall.

Se dette innlegget.

Antagelig er ikke bytting av simmer-ringer korrekt utført, evt. at enden på veiva er rusten og at de nye derfor har blitt ødelagt på kort tid.

Sannsynligvis er også veivlagrene historie, spes. det nedre.

Er lekkasjen i toppen vil det normalt bare være vann i en av sylinderene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...