Jump to content

Vannutskiller Volvo Penta D3 200hk


lurvetass

Recommended Posts

Gjør meg kjent i ny båten og føler at det meste ser greit ut, men stusser litt over vannutskiller. Det er en stor hvit sak med en T skrue på toppen. I boka til motoren står det beskrevet en tappekran i bunnen for, men på den som sitter i båten ser det ut til at det bare sitter en bolt opp i bunnen. Noen som vet om dette er vanlig?

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Har forsøkt å løsne bolten og gitt opp. Hele filterhuset dreier seg. Og ja, jeg skrur den riktige veien. Hmm, må kanskje demontere hele greia og ta den ut av båten for å få løsnet den. Burde vel være en pakning der som tettet og ikke rå makt?

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Og jeg skulle gjerne hatt en :-) Noen som finner det?

Jeg ordnet meg kran på tilsvarende filter ved å kjøpe std kuleventil av passende størrelse hos en båtutstyrsforretning.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Husker ikke. Men den originale bolten er for 14 mm kopp/fastnøkkel. Kranen må ha utvendige gjenger litt mindre enn 14 mm. Hva blir dette, 1/4 toms?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Kran som noen skriver høres praktisk ut.

Jeg fikk løsnet den med skikkelig skralle, men den satt godt.

Det var lite som kom ut, men det som kom var ren diesel uten grums og vann.

Da føles det trygt å dra på tur igjen :)

Takk for alle gode råd.

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...