Ksveggen Startet 10.August.2015 Del på Facebook Startet 10.August.2015 Lurer på ny båt og her står det en CMD 4,2 270hk. Noen som har erfaringer med å få litt mer futt i disse? Virker som om motor er litt i minste laget for båten som forøvrig er en Nordic Oceancraft 28 med Bravo 3x drev. Er det samme motor som 320hk? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 10.August.2015 Del på Facebook Svart 10.August.2015 (redigert) Det er samme motor som 320, bare annen software. Iallefall om den er fra 2005 eller nyere. Så da er det jo muligheter for mere futt ja (350 hk). Ta kontakt med disse http://norskmotorkompani.no/index.php?name=MARINE1%2FMERCRUISER_D-TRONIC.html Ikke fall for fristelsen til å koble på en såkalt "powerbox", effektboks. Større propeller må du naturlig nok ha. Redigert 10.August.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Shiny Svart 10.August.2015 Del på Facebook Svart 10.August.2015 Er nok litt snaut med 270hk i den båten. Har selv 320hk og 22" propeller. Dette er veldig bra, men kan godt smi de til 23 om du kjører mest med tom båt. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Ksveggen Svart 31.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2015 Nmk tar 4700,- +mva for oppgradering av styreenhet, noe som ikke er en u-pris.. De kan da legge inn original programvare til 320hk'n, eller øke ytterligere. Ser også at det er 24p propeller på båten, vil de fortsatt bli i største laget for båten ved 320hk? Max turtall slik den ligger nå er 3550 rpm Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 31.August.2015 Del på Facebook Svart 31.August.2015 (redigert) 24P bør jo bli ganske perfekt med litt flaks. Om du går for 350 hk blir de vel litt for små. Kommer også litt an på om det er de gamle 3+3 blad eller nyere 4+3 blad som finnes i et par utgaver (1. utgave, 2. utgave og XR, men mulig at noen av disse har identisk design) De gamle fantes jo også i cuppet utgave med en L bak nummeret. Her en av flere tråder om emnet https://baatplassen.no/i/topic/56002-alternativ-propeller-til-bravo-iii/ Redigert 31.August.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.