andersb Svart 11.August.2015 Del på Facebook Svart 11.August.2015 Hvorfor i nede posisjon, og ikke der produsenten sier dvs vippet opp, låsepinne ut, så tilte ned (trailer mode) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jotto Svart 11.August.2015 Del på Facebook Svart 11.August.2015 Siste tips/ formaning: Stropp fast båten skikkelig og kjør med påhengeren NEDE. Skulle påhengeren komme for lavt, så sett en bit 2X4 eller en vedkubbe i mellom motor og -brakett og tilt ned til motoren låser trestykket. Hvorfor med motoren nede? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Team Colibri Svart 11.August.2015 Del på Facebook Svart 11.August.2015 Kjør litt for fort over noen fartsdumper så finner du ut av det. ;) Belastningen på motoren blir mindre, belastningen på akterspeilet blir mindre, konsekvensene for den stakkaren som kjører på deg bakfra blir mindre. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 11.August.2015 Del på Facebook Svart 11.August.2015 Såfremt klaringen til bakken er god nok er det best å ha motoren nede ja. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
andersb Svart 11.August.2015 Del på Facebook Svart 11.August.2015 Kjør litt for fort over noen fartsdumper så finner du ut av det. ;) Belastningen på motoren blir mindre, belastningen på akterspeilet blir mindre, konsekvensene for den stakkaren som kjører på deg bakfra blir mindre. Vet ikke om jeg er helt enig her, mine maskiner henger på en svær boks, som igjen henger på akterspeilet, med motorene trimmet opp, går vekten lenger inn mot skroget, dvs man får mindre kraftarm effekt mot skroget, jeg får faktisk vippet motorene tja hva er det, nesten 80 grader, som faktisk gjør at tyngdepunktet flyttes en hel del lenger inn. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 12.August.2015 Del på Facebook Svart 12.August.2015 Herlige biler. Så lenge man kan svinge en skiftenøkkel selv. Det finnes mere komfortable og luxurøse biler som gjør stort sett samme jobben, uten at de koster så veldig mye. Ja snakker om Jeep WJ 1999-2004. Den siste komfort-Jeep med stive akslinger både foran og bak. I lavserie er senterdiffen låst og håndbrekket virker dermed på begge akslinger, og med automatgiret slipper man å tenke clutch i det hele tatt. AC, airbags, cruisecontrol, el. justerbare seter, rattkontrollert radio og det meste annet er på plass. Prisnivå fra 40k og oppover alt etter km.stand og øvrig tilstand. ZJ fra 1993-1998 funker også greit og litt lavere prisnivå (men ingen turbodiesel med automatgir, kun bensin R6/V8 med automat). I likhet med Land Rover kan det gjerne være en fordel å kunne svinge fastnøkkelen selv Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Team Colibri Svart 12.August.2015 Del på Facebook Svart 12.August.2015 (redigert) Som for tommelfingerregler flest finnes det sikkert unntak, og man bør vurdere det deretter. Men hvis alle kjører med motoren nede, blir det garantert færre skader enn hvis alle kjører med motoren oppe. Man bør dog følge litt med ved rygging, høye fortauskanter, blomsterbed og andre ting kan komme farlig nære. På den annen side bør man følge med når man rygger uansett... Jeg har kjøpt et ryggekamera til å sette bak på båten, siden jeg flytter båt endel på egenhånd. Det har vært gull i mange tilfeller, og kan absolutt anbefales når man ikke alltid har hjelpemann tilgjengelig. Her i bruk under lukeparkering, noe som ellers kan være en svett oppgave med båt på slep: Også kjekt når hengeren skal på, og man skal få hengerfestet akkurat under kulehansken. Da setter jeg kameraet på hengerfestet så jeg kan sikte meg inn med kula. Foten på kameraet er magnetisk, så ved rygging med båten setter jeg det på påhengeren. Redigert 12.August.2015 av Team Colibri (see edit history) Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post Share on other sites More sharing options...
Pål Hodne Svart 12.August.2015 Del på Facebook Svart 12.August.2015 Link til det kameraet? Sitér dette innlegget http://www.hundefotografering.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Murphy's law Svart 12.August.2015 Del på Facebook Svart 12.August.2015 https://baatplassen.no/bildearkiv/24/24972/pb080011.jpg Ingen begrensing..... Båt vekt er ca 8 ton, tilhenger kan har 20 ton.... Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post Share on other sites More sharing options...
andersb Svart 12.August.2015 Del på Facebook Svart 12.August.2015 Jeg åpner bakluka når jeg skal hekte på hengern, og "reiser meg" i setet, da klarer jeg styre den +- noen få cm. Når jeg rygger hender det at jeg rett og slett står på stigtrinnet med 1 fot, og bruker den andre til å bremse, bilen har nok umph på tomgang stortsett til meste av manøvrering på flatt. Lukeparkerte 8,5 meter henger + 5.3 meter bil for noen år siden på kadettangen langs med kanten mellom 2 andre parkerte da kom det 2 forskjellige bort og lurte på hvordan i all verden jeg fikk til det på første forsøk, "ehh trening" var mitt svar, selvfølgelig bare tull, det var griseflaks at det gikk på første forsøk :p Genialt kamera forøvrig, kanskje man skulle hatt noe sånt. Jeg har søren ikke ryggesensorer engang. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Team Colibri Svart 12.August.2015 Del på Facebook Svart 12.August.2015 (redigert) Link til det kameraet? Jeg kjøpte det på ebay for en tid tilbake, men ser det ligger på Amazone også og sikkert andre steder. Bare søk på "iBall Camera" så får du flere treff. Kameraet har en svakhet så langt jeg kan se, men den er til å leve med. Monitoren trenger ikke batteri, den plugger du i sigarettenneren. Men selve kameraet bruker batteri, så man må huske å slå det av etter bruk. Den lille LED-lampen som lyser når kameraet er på er ikke særlig lyssterk, så jeg har tømt batteriet et par ganger i den tro at kameraet var slått av uten at det stemte. Ett ekstra batteri kan altså være kjekt å ha. Redigert 12.August.2015 av Team Colibri (see edit history) Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.