Jump to content

Ny hentetråd Bergen - Trondheim( Børsa) Marwin


Pjolter

Recommended Posts

Hei båtvenner.

Sitter godt plantet nede i Spania og får en hyggelig melding fra min gode venn Marwin.

Han har etter en tids studie nå gått til innkjøp av en Viknes 880. Handelen er i boks og turen hjem har begynt. Jeg skal prøve å formidle etterhvert hva som skjer:-)

Turen startet kl 12 fra Bergen. Har ikke info om været.

Båten er som sagt en Vikenes 880 , Han har ikke AIS enda,

Passerte Florø kl 1554

Det står en Yanmar 222hk i Marsj på 18 - Max på 24 knop

 

Mvh Pjolter på vegne av Marwin

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Ikkje noke vær for Stad passering idag.....synes eg. Eg og en kompis passerte laurdag kveld ca 10 m/sek og signifikant bølgehøyde på 1,5m. Veldig rotete sjø på skrå bakfra på over 3m. Fikk problem med et luftfilter og måtte slakke ned til 9kn og da blei det ekstra slitsomt.

 

 

http://spesial.met.no/cgi-bin/refraction.cgi?passering=10.+august+2015+kl.+14%3A00%3B15%3B190%3B3.47%3B12%3B230&vis=1&sted=Stad

Redigert av Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Oppdatering 23.13

vi kom oss over Stadt :-)

Opptil 5 meters bølger og rotete sjø. Så 6 båter på motsatt kurs og 5 av de var Viknes 880 ! Vi kalte den Viknes-leia .-) Er mektig imponert over båten så langt.

Ble for mørkt til å nå Ålesund. Fant en liten havn i Eikersund innenfor Gurskøy

 

Mvh

Marwin- tekst til Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Takk-takk. For opptatt med navigasjon, veivalg og båtens oppførsel til å på på nettet?

Stadt ble en ildprøve! 5-6 meters dønning...

Vi traff 6 båter på vei sørover? 5 av dem var Viknes 880... Mannskapet foreslo å kalle Stadt Viknes-leia...

Godt fornøyd med båten så langt.

Kommer med flere kommentarer etterhvert?

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Ankommet Krisiansund etter 'silkeføre' over Hustadvika. Hodt å strekke på bena og spise middag på trivelig resturant ved gjestegavna / kaia!

Meget vekslende vær med kraftige regn og tiordenbyger og sol like etter...

Overnatter her til i morgen

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

og spise middag på trivelig resturant ved gjestegavna / kaia!

 

Vi hadde en Baccalao-opplevelse på "Smia". De kan det på de traktene.

 

Jeg vil tro du nå har blitt overbevist om at du har gjort et fornuftig båtvalg.

God tur på sjarmøretappe hjem imorgen!

Hvis du går Markussundet sørover, Omsundet østover, fortsetter Årsundfjorden og sør av Tustna, Ertvågsøya og Skarsø, så går du hjem på flatt vann, nesten.

Link to post
Share on other sites

Hvis det er flatt vann i Trondheimsleia, tar vi strake vegen. Ellers på innsiden og kommer ut i leia via Torsetsundet og Aure... Kartet på plotteren(120C) går ikke lenger enn dit...

Skal komme med kommentarer om DET systemet senere?

Savner Furunoradaren og Telchart !! ?

Samt AIS.

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...