Jump to content

Rascala FM 24 m Johnson 150, bra kjøp?


Morten A

Recommended Posts

Driver og myser litt på en Rascala FM 24 med en Johnson 150 hk Ocean Runner. Noen som har noen synspunkter på denne kombinasjonen? Finn kode: 61120400. Syns plassen er super i denne men vet ikke noe om kvalitet hverken på motor eller båt. Båten gjør max 33 knop ifølge eier som testet den på oppfordring. (Jeg syntes det hørtes mye ut med 38 med den motoren.) Båten ligger i utenfor Tønsberg så det er litt langt å reise uten å gjøre litt research først!

Link to post
Share on other sites

Kjenner ikke båt, men en bekjent har hatt en slik motor for noen år siden. Motor var god så lenge han hadde den, men han sa den var tørst.....går ut fra at du må beregne ca 30% mer enn en moderne motor. Tipper den ligger på 65-70 l/t på full pinne.

 

PS: har du jobbet på OSF gjennom OFS før VF?

Link to post
Share on other sites

Aiai det var mye.. Er litt bekymret for at motoren er for liten og at den må "tynes" for å holde en grei marsjfart. Tror vel at en 200 hk motor hadde passet bedre og kunne jobbet mer uanstrengt og dermed mindre forbruk? Tror ikke jeg har jobbet på OSF nei, aner ikke hva det står for!?

Link to post
Share on other sites

Du har samme initialer som en tidligere kollega som også hadde/har laguna, måtte derfor spørre.

Hvis du tenker god marsjfart med god økonomi ville jeg godt for firetakter eller totakt med direkte insprøyting (optimax, e-tec), gjerne 250 hk på den båtstørrelsen. Da får du sannsynligvis lavest forbruk og best komfort.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...