Bitteliten Svart 3.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2015 (redigert) Takk for alle råd og tips på veien og om noen trenger en Sony fra 2007 så gis den bort raskt Redigert 3.September.2015 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2015 La lyddempingsmatter rundt baksiden av høytalerne i fag etter tips fra Bonus. Markant mer presis lyd. Mer diskant, mindre bass. Justerte opp bassen på EQen litt så ble det bra. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 4.September.2015 Link til dette innlegget Svart 4.September.2015 (redigert) Passerte havnen din og det var ikke til å unngå at jeg hørte du spilte Ole ivars på full guff. Stakk med en gang jeg Ellers grattis med utført arbeid. Har ikke spes god lyd vi heller så kanskje det er et vinterprosjekt. Kjøpte Bose planke i båten, men ingen radio. Redigert 4.September.2015 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 4.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2015 (redigert) Passerte havnen din og det var ikke til å unngå at jeg hørte du spilte Ole ivars på full guff. Stakk med en gang jeg Jeg spilte den for deg http://youtu.be/P01hRhD0NGQ Må nok innrømme at det er lite danseband musikk ombord Redigert 4.September.2015 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 22.November.2015 Link til dette innlegget Svart 22.November.2015 Endelig har det kommet noe konkret rundt DAB-modulen til Fusion. Dessverre er de ikke like konkrete om leveringsdatoen. "The MS-DAB100A package will be available in 2016 and will be compatible with the following stereos:MS-UD650, MS-AV650, MS-UD750 and MS-AV750." Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
TomF Svart 29.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2016 Endelig har det kommet noe konkret rundt DAB-modulen til Fusion. Dessverre er de ikke like konkrete om leveringsdatoen. "The MS-DAB100A package will be available in 2016 and will be compatible with the following stereos: MS-UD650, MS-AV650, MS-UD750 and MS-AV750." Er det noen som har prøvd denne? Driver å lurer på bytte ut den gamle stereoen som brukes til noe som helst lenger med en Fusion MS-RA70N FM/Bluetooth/NMEA 2000 med denne DAB adapteren i tilegg. Er det kurant, eller bedre å kjøpe noen annet enn Fusion og som evt har DAB direkte? ....og hva får jeg evt ut sv NMEA koblingen ift en Garmin plotter? Jeg ser etter en radio med DAB mottak og mulighet for streaming fra telefon via BT og kabel. Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 29.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2016 Jeg hadde planer om å kjøpe Fusion 750, men endte opp med en MS-BB300R + DAB. Her er testoppsettet før montering: DAB fungerer utmerket: BT fungerer også utmerket: Jeg har Raymarine elektronikk, så jeg måtte bruke en overgang fra NMEA2k til STng. Her er noe av informasjonen jeg får fra plotteren: I tillegg er det en Fusion-app på plotteren: Firmware var oppdatert til siste versjon på alle komponentene ved mottak. ALT var plug&play - og det virket på første forsøk. Jeg vil tro at det vil fungere minst like greit med Garmin. Spesielt siden de har et spesielt nært forhold. Lykke til med valget! Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Old sailer Svart 14.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2017 Kaskazi skrev On 11.8.2015 at 10.20: I tillegg til DAB og Blåtann ville jeg lagt stor vekt på radioens følsomhet. Jeg synes at menge radioer har veldig dårlig mottaksfølsomhet. Ser f.eks. at en Grundig reiseradio til kr 700 har langt bedre følsomhet enn en Alpine radio jeg har sittende i båten. Styr for all del unna denne typen radioer: G4 Marine RM745D og lignende varianter. Tidligere hadde Blaupunkt bilradioer med god følsomhet, men jeg fikk ikke opp data om følsomhet når jeg søkte. Hvorfor styr under G4 marine radio RM745D Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.