Dani Svart 12.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2015 Greit den bruker bensin, men er greit å kunne ta md fam ut i båten å komme i plan. Den gjør jo rundt 40 med 2 i! Får med en til så planer den ikke Hehe. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Dani Svart 12.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2015 Alle pluggledningene satt riktig i allefall. Så en feil krysset av..! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bay_liner Svart 12.August.2015 Del på Facebook Svart 12.August.2015 NEXT: feil propell stigning?.... long shot men.... Turtellere kan og vise en del/mye feil om det er dårlig kontakt på instrumentet om/eller underveis mellom instrument og motor - sjekk turteller først. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post Share on other sites More sharing options...
Dani Svart 12.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2015 Da har der selvfølgelig dukket opp et nytt problem, trimtilten virket plutselig ikke i dag. Noen som har noen gode råd på hva jg kan gjøre med det? Har godt over alle sikringer , ledninger. Syns relle så litt dårlig ut. Kan sånt bare dø over natta ?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 13.August.2015 Del på Facebook Svart 13.August.2015 Det sitter to reléer på braketten til trimpumpen, de kan bli dårlige med tiden. Hør etter om de klikker når du trykker på trimbryteren. Ellers høres det ut som at choken ligger på. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Dani Svart 13.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2015 Det kommer ingen lyd i fra verken relle eller trimmotor. Men di ser helt jævelige ut. Noen tips til å finne ut om schoken er på? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SvartRøyk Svart 13.August.2015 Del på Facebook Svart 13.August.2015 Enig med DieselDahl, høres ut som choken henger på. Når moter er varm, rett etter at du har stoppet den, ta av flammedemperen og titt ned i forgasseren, sjekk om spjeldet står i spenn og at ikke bimetallsfjære holder igjen. På kald motor sett strøm på varmeelemtet til bimetallsfjæra og sjekk at den åpner innen ett minutt eller 2, kan hende varmeelementet er gåent eller det ikke får strøm. Ellers, er det bytte forgasser eller innsug eller er den original? En tanke til, siden drevet bruker olje, kan det ha vært vann/skade i det. Hvis det går tregt/kniper så er ikke det optimalt heller. Jeg hadde en draco 23 med AQ271C, kjørte Horten - Koster - retur på under 150 liter...(det er ca 75 Nm tot) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 13.August.2015 Del på Facebook Svart 13.August.2015 Jeg hadde en draco 23 med AQ271C, kjørte Horten - Koster - retur på under 150 liter...(det er ca 75 Nm tot) Det blir rett under to liter per nautisk mil. Min Windy 9800 (32ft, 4500kg) bruker ca 2,2 liter per nm med to bensinmotorer på 205hk. Ca 60 l/time i cruise. Burde ikke dra så mye mer bensin per hk/ time den motoren din. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
andersb Svart 13.August.2015 Del på Facebook Svart 13.August.2015 Det er latterlig bra forbruk dieseldahl! er det målt på floscan eller hva? jeg sliter med noe særlig under 2 per nautisk mil, og min er jo lettere. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 13.August.2015 Del på Facebook Svart 13.August.2015 Vel, det er det de skal bruke etter alle landemerker jeg har sett. Mine motorer heter VP 4,3GI og er fra '96. Det er vortec V6 med TBI (throtle body injection) som skal være sammenlignbart med toportsforgasser. Jeg har DP-SM drev, altså duoprop med 1,95:1 og stålpropeller F5. Cruiser på 3000-3500rpm. Har målt toppfart på 38,5kt hver vår på GPS. Har montert flowmetere som er koblet via NMEA2000 til plotteren og forbruket stemmer med det jeg fyller. Kjørte i noe grisevær i sommer og da var jeg oppe i 2,4-2,5 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ehrnst Svart 13.August.2015 Del på Facebook Svart 13.August.2015 T/r Horten - koster på 150l. tror jeg må sjekke motoren min, for den bruker ikke så lite.... Hvilken far snakker vi? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SvartRøyk Svart 13.August.2015 Del på Facebook Svart 13.August.2015 Mener å huske jeg cruiset rundt 26 knop (toppfart 37). Ferksvannskjølt, DP290, B6 propeller. Jeg sa Horten, ikke fra Oslo da :-) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ehrnst Svart 19.August.2015 Del på Facebook Svart 19.August.2015 Funnet ut noe mer? Synes forbruket på vår har tatt seg opp og, så må ta en liten titt selv Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.