Jump to content

Mercruiser 5,7 V8 bruker mye bensin. Alpha one drevet mister olje.


Dani

Recommended Posts

Enig med DieselDahl, høres ut som choken henger på. Når moter er varm, rett etter at du har stoppet den, ta av flammedemperen og titt ned i forgasseren, sjekk om spjeldet står i spenn og at ikke bimetallsfjære holder igjen. På kald motor sett strøm på varmeelemtet til bimetallsfjæra og sjekk at den åpner innen ett minutt eller 2, kan hende varmeelementet er gåent eller det ikke får strøm.

Ellers, er det bytte forgasser eller innsug eller er den original?

 

En tanke til, siden drevet bruker olje, kan det ha vært vann/skade i det. Hvis det går tregt/kniper så er ikke det optimalt heller.

 

Jeg hadde en draco 23 med AQ271C, kjørte Horten - Koster - retur på under 150 liter...(det er ca 75 Nm tot)

Link to post
Share on other sites

 

Jeg hadde en draco 23 med AQ271C, kjørte Horten - Koster - retur på under 150 liter...(det er ca 75 Nm tot)

Det blir rett under to liter per nautisk mil. Min Windy 9800 (32ft, 4500kg) bruker ca 2,2 liter per nm med to bensinmotorer på 205hk. Ca 60 l/time i cruise. Burde ikke dra så mye mer bensin per hk/ time den motoren din.

Link to post
Share on other sites

Vel, det er det de skal bruke etter alle landemerker jeg har sett. Mine motorer heter VP 4,3GI og er fra '96. Det er vortec V6 med TBI (throtle body injection) som skal være sammenlignbart med toportsforgasser. Jeg har DP-SM drev, altså duoprop med 1,95:1 og stålpropeller F5. Cruiser på 3000-3500rpm. Har målt toppfart på 38,5kt hver vår på GPS. Har montert flowmetere som er koblet via NMEA2000 til plotteren og forbruket stemmer med det jeg fyller. Kjørte i noe grisevær i sommer og da var jeg oppe i 2,4-2,5

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...