Jump to content

2006 VP D3-190: Trimindikator går berserk


largo

Recommended Posts

Har en D3 som jeg - bank i bordet - har vært svært fornøyd med. Problemfri og nydelig motor. Som et utslag av min tilfredshet spanderte jeg en service hvor en del punkter skulle etterses. Fikk båten tilbake og da spilte trimindikateren opp så til de grader. Jeg får alarmer for høy drevtilt uavbrutt helt til jeg er i plan med godt pådrag. Da blir de sjeldnere, men indikatoren viser likevel feil, og den går opp og ned. Jeg holder på å bli gal av alarmene, og har selvfølgelig kontaktet verkstedet. De vil ta inn båten, ta den opp og bytte giver til denne, men de hevder at de ikke har vært bortpå drevet og jeg kunne gjerne tenke meg å slippe å dra dit for å ta opp båten. Så jeg tenkte å høre med ekspertisen om det er noe jeg kan sjekke selv, eller om det er noen sannsynlige årsaker til denne situasjonen?

Link to post
Share on other sites

Det er ikke motoren det er noe galt med :) - Det er en kjent svakhet at potmeter montert på utsiden av drevet (i hengslingsbolten på styrbor side) blir slitt og går bananas. Du kan løsne dette potmeteret selv, sitter med to skruer og lett tilgjengelig. Vri som en gal på dette og montere tilbake i nederste stilling og vri til -5. Om dette ikke varer lenge er det en quick fix. Alternativt bytte giver.

Link to post
Share on other sites

Det er giveren plassert på drevet som er gåen, totalt idiotisk plassert og elendig patent..

 

Babord gikk for meg ifjor. Byttet den til årets sesong, og nå er styrbord ødelagt. Kabelene ligger utsatt til og gnager hull og deretter klikker.

 

Jeg bytter ikke ut min på styrbord til neste sesong.... Den blir buttet om og når jeg skal selge.

 

Meget kjent svakhet.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...