Jump to content

Møbleringstips for akterdekket ombord på Viksund 340


k1mbo

Recommended Posts

Eg har akkurat gått til innkjøp av en Viksund 340 St Cruz.

Storfornøyd med valg av båt.

Lurte på om noen har tips om hvilke bord og stoler som passer fint på akterdekket og hvor eg får tak i det? Er ikke største dekket, men et bord og noen stoler for å kunne få en sosial plass der og må til.

Helst ikke noe som koster skjorten da båten allerede har gjort et godt inhugg i økonomien allerede ☺️

Link to post
Share on other sites

Vi har en 340, med teakbenk fra fabrikk, og har i år ettermontert et klaffebord som står på en bordsøyle som er vinklet (2 x 90 grader) slik at vi kan flytte bordet over benken, når det ikke er i bruk. Ulempen er at det er litt vaklete, men fungere greit til frokostservering for 2 voksne og 2 barn. Jeg kan ta bilde av løsningen i helgen. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt!

 

Akterdekket på Viksund 340 er kort og dermed ikke enkelt å møblere. På flybridgeversjonen tar også trappa en del plass. Trangt akterdekk er kanskje det største minuset med denne båten.

 

Vi har kjøpt puter til benkene ute mot sidene, disse leveres av Flataker. I tillegg har vi to sammenleggbare stoler. Dette i kombinasjon med et bord dom kanskje er litt for stort gjør det trangt på akterdekket.

 

Jeg har sett båter som har benk mot akter, og dette gir kanskje den mest effektive utnyttelsen av plassen.

 

Et tips: Det finnes en egen tråd for Viksund St.cruz-båtene: https://baatplassen.no/i/topic/81038-viksund-stcruz-tråden/?fromsearch=1

Her finnes mye nyttig lesning for de som har interesse for disse båtene.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...