Jump to content

Ny krom på vinsjer

FredT

Recommended Posts

Jeg har 6 velfungerende Lewmar vinsjer på min nylig anskaffede Comfort 32. I årenes løp har kromen blitt noe slitt/pusset gjennom, og jeg kunne tenke meg eventuelt å krome disse opp,

om det er mulig å få gjort det til en akseptabel pris. Noen som har erfaring med slikt - eller vet hvem som utfører slikt?

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Har i dag vært hos Gundersen Galvano AS i Sarpsborg. En moderne bedrift som har investert mye i korrekt avløpshåndtering har jeg skjønt av lokalpressen. www.gundersen-galvano.no Tel: 6913 0593

Jeg snakkert med daglig leder Svein Gundersen, svein@gundersen-galvano.no, og fikk et godt tilbud som jeg aksepterte.

2 stk. Lewmar 42, 2 stk. Lewmar 30, og 2 stk. Lewmar 10? -(de minste som står ved luken for fall etc.)

Det som gjøres: Avtrekk (hva nå det er), sliping og forkroming med 25 - 30 my lag krom.

Vanligvis tar de kr 1.000,- per stk. fikk jeg opplyst. Når jeg til høsten kommer med mine 6 stk. gjør de jobben for kr 5.000,- inkl. mva.

En hyggelig pris synes jeg, og en svært hyggelig behandling fikk jeg. God følelse - gleder meg alt til våren - må vel bruke solbriller okke som da ......

Redigert av FredT (see edit history)

• 3 måneder senere...

bilde

Hentet vinsje-tromlene  mine - ferdig behandlet - fra Gundersen Galvano AS fredag. Resultatet er etter min mening helt perfekt - like pene minst som nye ;-))  5 velanvendte båtpenger for 6 vinsjer synes jeg. Så spørs det om de holder nye 35 år .....

• 1 år senere...
Guest Avmønstret#

Hei,

Landet tilfeldigvis på denne tråden. De vinsjene ser ut som nye. Fantastisk. :thumbsup:

Hvordan ser de ut etter en sesong? Takk.

Og hvordan sitter tauet på tromlene etter nycroming? Ser for meg at det må bli litt mindre friksjon?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...