FredT Startet 13.August.2015 Del på Facebook Startet 13.August.2015 Jeg har 6 velfungerende Lewmar vinsjer på min nylig anskaffede Comfort 32. I årenes løp har kromen blitt noe slitt/pusset gjennom, og jeg kunne tenke meg eventuelt å krome disse opp, om det er mulig å få gjort det til en akseptabel pris. Noen som har erfaring med slikt - eller vet hvem som utfører slikt? Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Mulligan Svart 13.August.2015 Del på Facebook Svart 13.August.2015 Jeg fikk mine krommet hos Hønefoss krom og nikkel. Det ble svært bra. Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 13.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2015 Takk for svar - hører med dem om jeg ikke finner noe nærmere ..... Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Bahia Svart 13.August.2015 Del på Facebook Svart 13.August.2015 Hva koster noe slikt? Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 21.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2015 (redigert) Har i dag vært hos Gundersen Galvano AS i Sarpsborg. En moderne bedrift som har investert mye i korrekt avløpshåndtering har jeg skjønt av lokalpressen. www.gundersen-galvano.no Tel: 6913 0593 Jeg snakkert med daglig leder Svein Gundersen, svein@gundersen-galvano.no, og fikk et godt tilbud som jeg aksepterte. 2 stk. Lewmar 42, 2 stk. Lewmar 30, og 2 stk. Lewmar 10? -(de minste som står ved luken for fall etc.) Det som gjøres: Avtrekk (hva nå det er), sliping og forkroming med 25 - 30 my lag krom. Vanligvis tar de kr 1.000,- per stk. fikk jeg opplyst. Når jeg til høsten kommer med mine 6 stk. gjør de jobben for kr 5.000,- inkl. mva. En hyggelig pris synes jeg, og en svært hyggelig behandling fikk jeg. God følelse - gleder meg alt til våren - må vel bruke solbriller okke som da ...... Redigert 21.August.2015 av FredT (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
beauty of aqua Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 er det mulig og kromme aluminium? kunne tenkt meg å gjort det med vinduslistene mine som nå er svarte/brune. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
index Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 Krom på aluminium går ikke nei. Her må du nok male... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hakkannen Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 er det mulig og kromme aluminium? I følge Centrum Fornikling skal det gå å forkromme aluminium Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 21.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2015 Jeg vet ikke, men har ikke hørt om Kromet alu. Det kan poleres til høyglans, eller elokseres i mange farger. Det siste er kanskje det dine lister er. Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Efre Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 Høyglans og eloksering gir en rimelig blank flate på aluminium. Aluminium alene blir fort matt grunnet oksidering...litt avhengig av legering. Noe holder seg overraskende bra Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 22.November.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2015 Hentet vinsje-tromlene mine - ferdig behandlet - fra Gundersen Galvano AS fredag. Resultatet er etter min mening helt perfekt - like pene minst som nye ;-)) 5 velanvendte båtpenger for 6 vinsjer synes jeg. Så spørs det om de holder nye 35 år ..... Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
JRK Svart 22.November.2015 Del på Facebook Svart 22.November.2015 Lekkert! Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 14.Mars.2017 Del på Facebook Svart 14.Mars.2017 Hei, Landet tilfeldigvis på denne tråden. De vinsjene ser ut som nye. Fantastisk. Hvordan ser de ut etter en sesong? Takk. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 14.Mars.2017 Del på Facebook Svart 14.Mars.2017 Hei, Landet tilfeldigvis på denne tråden. De vinsjene ser ut som nye. Fantastisk. Hvordan ser de ut etter en sesong? Takk. Og hvordan sitter tauet på tromlene etter nycroming? Ser for meg at det må bli litt mindre friksjon? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.