Jump to content

Edit History

Fiks

Fiks

Takker for tilbakemeldinger @Kenneth 81  og @Team Colibri

 

Fortsatte med jobben lørdag og søndag.

 

768247580_Trykklagerskott17.jpg.80987cb691ec21e2e34f86ab59d00ce6.jpg

Laget først mal for boring av hull, dette er laget av en bit 16 mm stålplate med hull c-c 145 mm. Bruker malen for å styre boret mest mulig vinkelrett på skottet. Dette er viktig for å treffe i senter på gummiforinger.

 

1040056828_Trykklagerskott18.jpg.c0a8c51e229c5961a572f13c5204490c.jpg

Oppstlling av boremal etter boring av første hull. Brukte sentermerker fra forskaling for å stille opp for de to øverste hullene.

 

1561297475_Trykklagerskott19.jpg.b77e3ebb4ffd479b1fb89bea15021afb.jpg

Oppstilling av boremal for boring av nederste hull. Kontrollerte vinkel og avstand nøye  før boring.

 

1126600774_Trykklagerskott20.jpg.6fbbe3f957c0716f5b9c60622987a14d.jpg

Prøvemontasje for å sjekka at alt passet før maling med topcoat.

 

1397762477_Trykklagerskott21.jpg.5a307be3bc9c18d14070581eda9d9559.jpg

Ferdig malt.

 

1841701381_Trykklagerskott22.jpg.430138deee62e0953d576932c4274bca.jpg

Ferdig montert med nye nylock muttere og korrekt oppspenning og av gummiforinger. Unbrakoskruer i klemflens er strammet opp  iht. rekkefølge og moment i installasjonsanvisningen til trykklageret. Akselen er for øvrig glatt uten kilspor eller låseskruer.

 

Etter vask og polering, bunnstoffing skifte av sink og montering av bunnventil, som mangler i bildet over,  kunne båten sjøsettes i kveld. Nå skal jeg gjøre en del mindre jobber på motoren før den kan heises ombord og monteres igjen.

 

Fiks

Fiks

Takker for tilbakemeldinger @Kenneth 81  og @Team Colibri

 

Fortsatte med jobben lørdag og søndag.

 

768247580_Trykklagerskott17.jpg.80987cb691ec21e2e34f86ab59d00ce6.jpg

Laget først mal for boring av hull, dette er laget av en bit 16 mm stålplate med hull c-c 145 mm. Bruker malen for å styre boret mest mulig vinkelrett på skottet. Dette er viktig for å treffe i senter på gummiforinger.

 

1040056828_Trykklagerskott18.jpg.c0a8c51e229c5961a572f13c5204490c.jpg

Oppstlling av boremal etter boring av første hull. Brukte sentermerker fra forskaling for å stille opp for de to øverste hullene.

 

1561297475_Trykklagerskott19.jpg.b77e3ebb4ffd479b1fb89bea15021afb.jpg

Oppstilling av boremal for boring av nederste hull. Kontrollerte vinkel og avstand nøye  før boring.

 

1126600774_Trykklagerskott20.jpg.6fbbe3f957c0716f5b9c60622987a14d.jpg

Prøvemontasje for å sjekka at alt passet før maling med topcoat.

 

1397762477_Trykklagerskott21.jpg.5a307be3bc9c18d14070581eda9d9559.jpg

Ferdig malt.

 

1841701381_Trykklagerskott22.jpg.430138deee62e0953d576932c4274bca.jpg

Ferdig montert med nye nylock muttere og korrekt oppspenning og av gummiforinger. Unbrakoskruer i klemflens er strammet opp  iht. rekkefølge og moment i installasjonsanvisningen til trykklageret. Akselen er for øvrig glatt uten kilspor eller låseskruer.

 

Etter vask og polering, bunnstoffing skifte av sink og montering av bunnventil, som mangler i bildet over,  kunne båten sjøsettes i kveld.

 



×
×
  • Create New...