Jump to content

Tohatsu 8hk 05modell 2-takt står fast! Hvordan få den løs?


Diddn

Recommended Posts

Som tittelen sier så har jeg en 8hk Tohatsu 2-takt 2005modell som står fast. Det har vært tatt førstehjelp på den etter at den har vært under vann. Motor ble forsøkt startet uten hell og står nå fast.

Hvordan få løs stempler igjen?

Takker så mye for svar på forhånd.

Ønsker kun seriøse og relevante svar.

Mvh Diddn

Link to post
Share on other sites

Takker for innspill, start i gir sperren er skrudd av sammen med startapparat.

Har funnet ut at det er rust I sylinderene og har begynt å demontere toppen. Men sliter med å få av en skrue da den er rundet. Lurte på å borre ut den bolten pluss de 3 andre som knakk i forsøket på å løsne toppen.

 

Lurte på å demontere topp og fylle sylindre med rustløser. Eventuelt dele motorblokk og demontere stempler fra veiv og førsøke å få løs stemplene fra siden med toppen, hvis det da lar seg gjøre?

Mvh Diddn

Redigert av Diddn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Knekt bolt, viss store nok tek du best ut med ein slik

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Avtrekker/Skrueuttrekkersett-25-deler-2000024141/?artId=20379

Er bolthovudet runda har eg mang ein gong berga meg med å bruke ei sveisetang for å få tak

 

Er motoren splitta kan du forsåvidt bruke litervis med rustløysar.

Å legge den i (mineralsk) motorolje eller diesel er økonomivarianten.

Usikker på om din sylinder lar seg hone, sjekk!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...