ankenes49 Startet 15.August.2015 Del på Facebook Startet 15.August.2015 Hei. E det noen som kan fortelle meg hva dysetrykket skal være? mvh S Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Svee Svart 15.August.2015 Del på Facebook Svart 15.August.2015 Hei! Dysene på Ford 2712 skal ha åpningstrykk på 185 bar. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jonn Svart 15.August.2015 Del på Facebook Svart 15.August.2015 Hei, i følge Dokumentarkivet her på B.P. er åpningstrykket på 208-218 bar. Jeg fikk nye dysespisser (har samme motor) og fikk et firma her til å teste de, de brukte dette trykket de å. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TJ-Staalbaat Svart 15.August.2015 Del på Facebook Svart 15.August.2015 har samme motor og skal skifte dyser nå da det nok er på høy tid. Hvordan vil forskjellen bli fra 20 år gamle dyser til nye ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jonn Svart 15.August.2015 Del på Facebook Svart 15.August.2015 Har motoren gått mange timer? Da får du bedre forbrenning, mindre røyk etc. Motoren min er fra 82, og har gått 5800 timer. Jeg har kjøpt en Viksund 990 (31 fot). For å være på den sikre side så tok jeg toppen av for å se tilstanden. Ingen slitekant på sylindrene. Overhalte toppen med nye tettinger etc. Nye dysespisser som blei trykktestet på Bosch verksted, da dette er Bosch dyser. Ellers så holder jeg på med å total renovere hele båten... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
T&P Svart 15.August.2015 Del på Facebook Svart 15.August.2015 Er ikkje berre gangtid som har inverkning på dysetrykk Fjøra aldres over tid & blir slapp sjølv om det står iro Eit anna aspekt er at spredebildet over tid vert forstyrra dithenn at ein kan få reine dråper ned på stempeltopp & det er ugunstig. Har mykje erfaring frå Rolls Royce Bergen Diesel K&C-serie, her er "kutt" skader på dysespissen relativt vanlig etter ein del gangtimar. Mit poeng er; Ikkje å sjå seg blind på berre driftstimar og/eller opningstrykk. Tek eit seriøst verkstad jobben & sett opp dysene på nytt, venter eg at dei også sliper anleggsflatar samt sjekke spredebilde Ikkje alle er like "flinke" her... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Svee Svart 16.August.2015 Del på Facebook Svart 16.August.2015 Hei igjen! Det åpningstrykket for Ford 2712 som jeg oppgir over (185 bar), er hentet fra Ford's verkstedbøker. Forøvrig er åpningstrykket for Ford 2722E 208-218 bar, men det er jo en nyere motor. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
T&P Svart 16.August.2015 Del på Facebook Svart 16.August.2015 Min manual sier også 205 Bar +/- 2,5 ATM......... Forskjell på dyser, manualer, modell? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TJ-Staalbaat Svart 16.August.2015 Del på Facebook Svart 16.August.2015 Vet egentlig ikke hvor mye motoren har gått, tenkte å skru ut dysene, og sette skiftinga og ordninga til Vestfold Elektrodiesel, de er veldig gode på sånt Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.