Jump to content

Edit History

water

water

Ser at dette er en litt gammel tråd, men en 33Hk dieselmotor vil fungere aldeles glimrende i en Comet 26.

(ser at trådstarter ikke sier merke/modell på båten, men så videt jeg vet er det bare Comet 26' som er 307 cm bred og nesten 26' lang)

Denne båten har flatt akterskrog/bunn med svært gode bærende egenskaper, og graver seg derfor ikke ned når farten øker.

En 33 hk motor vil gi ca 8 knop på denne båten.

Jeg har samme båt med en Bukh 36 hk, den gjør ca 8,5 knop på maxfart.

Båten er dessuten også egnet for større motorer.  Produsenten testkjørte den me en 108 Hk, og kom opp i over 16 knop..

water

water

Ser at dette er en litt gammel tråd, men en 33Hk dieselmotor vil fungere aldeles glimrende i en Comet 26.

Denne båten har flatt akterskrog/bunn med svært gode bærende egenskaper, og graver seg derfor ikke ned når farten øker.

Båten er dessuten også egnet for større motorer.  Produsenten testkjørte den me en 108 Hk, og kom opp i over 16 knop..

water

water

Denne båten har flatt akterspeil med svært gode bærende egenskaper, og graver seg derfor ikke ned når farten øker.

• Create New...