Jump to content

familie på 4 ønsker tips til feriebåt under 600 000.


petterb

Recommended Posts

ikke så lenge jeg har sett på marex, men ingen som jeg har sett for salg. eneste minus med den er at med 4 personer så må sittegruppe brukes som seng.

vi ønsker en plass under dekk til tegning og div for de minste på regnværsdager.

prøver en melding til Bodvar jeg. takk for tips.

Link to post
Share on other sites

Bayliner 285 er en båt jeg liker, men den er litt annerledes enn de andre som er linket til her.

 

Den har to dobbeltsenger, pluss en sittegruppe inne som kan legges ned.. Den har drev.. Får vel en med diesel til rundt 600k

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Vær oppmerksom på at Marex 280 (det er opphavet til navnet); nettopp er 2,80 bred. Vi prøvekjørte den etter å hatt Nidelv 28 noen år (3,05 bred) og synes den ble alt for trang. Ville vurdert Agder 8000 (eller nyere modell), Nidelv 28 og Scand Baltic. Spesielt den siste er megaromslig og det dukker helt sikkert opp en bra sak innenfor ditt budsjett, om du er litt tålmodig.

 

Nimbus er også fine båter: http://www.finn.no/62663495

 

Denne har lagt til salgs i flere sesonger (tror jeg) og kan sikkert forhandles på: http://www.finn.no/59476439

Synes denne gir litt mer av skipsfølelsen enn de andre som er nevnt her, men det er kun et personlig synspunkt. :-)

 

Mange båter selges gunstig nå i august/september, når behovet/utgiftene med opptak og vinterlagring begynner å melde seg. Lykke til!

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Ja. 2855 er vel forige generasjon. 285 er en litt nyere modell.. Ganske like er de riktignok, men det er mindre fargerikt mønster på de nye modellene.. De hadde en del originale fargevalg før i tiden...

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Er noe sånt som den Bavariaen som tiltaler øyet og kjøregleden i meg. men kommer ikke bort i fra Baltic.

Klarer ikke ofre plassen mot fart, utgang bak og kjøreglede.

Får ikke overbevist meg selv eller de andre her om bedre alternativ.

Så baltic jakten er i gang.

Håper på en med yanmar 290 til riktig pris utover høsten.

og ønsker at den ligger et lite stykke hjemmefra så jeg kan få meg en fin hentetur.

Link to post
Share on other sites

bare en ute med 240 yanmar. virker ikke som den er brukt mye i baltic.

240 eller 290 bryr jeg meg ikke så mye om. 8-10 knop er best fart med familie uansett båt føler jeg.

hentetur over noen fine høstdager er noe jeg drømmer om. får testet nybåten og mine ferdigheter bra da.

Link to post
Share on other sites

Jo, det er stor forskjell i opplevd plass og romslighet + at Baltic er fysisk romsligere og mindre rank, vil jeg tro. Balticen er nesten en halv meter bredere. Jeg har ikke eid noen av båtene, men prøvekjørt begge. Vår Nidelv 28 var også mer romslig enn Marex 280. Forøvrig synes jeg båten er fin og har flere gode løsninger. :-)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Hvis du liker Baltic så sjekk denne Svensk kvalitetsbåt Forbina 9000 FB. Er en super familiebåt. Her er det utrolig god plass og mange smarte løsninger. 3,37 m bred og 5 ferdig oppredde senger . Sjekk forbinaklubben.se Ligger mange til salgs i sverige på blocket.se. Vi har en så dersom du er interesert så kan jeg sende deg bilder.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...