Jump to content

Vp Tamd40b dunkelyder fra bakkant av motoren ved pådrag


Kenryd

Recommended Posts

Noen som kan ha en formening om hva dette kan være?

 

Har nylig byttet fra tmd40a. Alt har virket greit til plutselig her om dagen da det kommer en slags dunkelyd fra bakkant av motoren ved hardt pådrag, hvis jeg gir full gass. Er der med en gang for så å forsvinne igjen etter noen sekunder.... kan dette komme fra demperplate?

 

Bortsett fra dette går motoren uten ulyder og ingen form for røyk

Link to post
Share on other sites

Da fikk jeg lokalisert hvor lyden kom fra. 3 sylinder. Alt tyder på at det er en krysspinne. I tillegg var ventilfjær knekt. Motoren er fin på oljetrykk og blåser ikke i toppen.

Ifølge spesialist mister man oljetrykk i forbindelse med rådelager og den slags. Hadde det vært feil på stempel hadde den blåst i toppen.

Kontaktet firmaet jeg kjøpte motoren fra og de vil omgjøre kjøpet i stedenfor å fikse den. Helt greit! For nå blir det Kad43 istedenfor! Gleder meg selv om jeg nå må ta hele sjauen på nytt og resten av sesongen går i vasken...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...