Kenryd Startet 16.August.2015 Del på Facebook Startet 16.August.2015 Noen som kan ha en formening om hva dette kan være? Har nylig byttet fra tmd40a. Alt har virket greit til plutselig her om dagen da det kommer en slags dunkelyd fra bakkant av motoren ved hardt pådrag, hvis jeg gir full gass. Er der med en gang for så å forsvinne igjen etter noen sekunder.... kan dette komme fra demperplate? Bortsett fra dette går motoren uten ulyder og ingen form for røyk Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kweelhouse Svart 16.August.2015 Del på Facebook Svart 16.August.2015 Kan være at klemflensen "slipper" litt ved høy belastning. Hvis det er noe med demperplata burde du også høre det når du kobler inn giret. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kenryd Svart 16.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2015 Glemte å si at jeg har drev. Er det klemflens da? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Svart 16.August.2015 Del på Facebook Svart 16.August.2015 Lagerbank i råde eller rammelager kanskje Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
Kweelhouse Svart 16.August.2015 Del på Facebook Svart 16.August.2015 Etter som du skrev TAMD40B gikk jeg ut ifra at du hadde aksling :-) men ettersom du har drev så vet ikke jeg hva det kan være Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 16.August.2015 Del på Facebook Svart 16.August.2015 Med drev er det muligens bolter i ene enden og spline i andre enden. Rådebank kommer gjerne når motoren er oppe i turtall og man slakker av. Uansett så er det noe trådstarter bør sjekke opp omgående. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kenryd Svart 16.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2015 Hvis det var rådebank ville det ikke vært der hele tiden da? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 16.August.2015 Del på Facebook Svart 16.August.2015 Nei, det vil det ikke. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kenryd Svart 23.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2015 Da fikk jeg lokalisert hvor lyden kom fra. 3 sylinder. Alt tyder på at det er en krysspinne. I tillegg var ventilfjær knekt. Motoren er fin på oljetrykk og blåser ikke i toppen. Ifølge spesialist mister man oljetrykk i forbindelse med rådelager og den slags. Hadde det vært feil på stempel hadde den blåst i toppen. Kontaktet firmaet jeg kjøpte motoren fra og de vil omgjøre kjøpet i stedenfor å fikse den. Helt greit! For nå blir det Kad43 istedenfor! Gleder meg selv om jeg nå må ta hele sjauen på nytt og resten av sesongen går i vasken... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
løve Svart 23.August.2015 Del på Facebook Svart 23.August.2015 Få tak i en pinne, sett spissen på dysetoppene legg pinnen på øret å lytt. Hører direkte evt. dysefeil. Kan også gi dysene noen små lekre slag ! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.