Jump to content

Valg av krybbe eller davit Bavaria SPORT 35 2011 og nyere


Biff Fart

Recommended Posts

Noen som har gode tips til hvilken kybbe eller davit som passer best til Bavaria Sport 35, 2011 mod eller nyere. Har forlenget plattform. Ønsker å ha motor på båt når den tas opp. Det er forholdsvis høyt opp og tror TG daviten ikke er en optimal løsning da jeg tror det blir tung å trekke den opp?

Link to post
Share on other sites

Enig med deg angående TG-davitter. men tror du også får problemer med tradisjonelle davitter, da den ekstra badeplattformen din tar mye av den plassen de må ha for å løfte. Du med så stor badeplattform kan også vurdere løftekran i ene hjørnet. Ilas har noe slikt på sine sider mener jeg. Rådyre hos Ilas, men kan gi deg en ide på hva du kan søke etter hos andre leverandører. Finnes også noen ganske smarte amerikanske krybbeløsninger (Hurley) f.eks. Ett søk på Ebay, vil gi deg input på hva de bruker "over there".

 

Ett veldig enkelt system (som jeg selv bruker) er å legge en trinse ytterst på den ene siden, så dra båten inn på den fra siden. Du kan så lage to enkle krybber som lett kan monteres/demonteres på plattformen til å ha båten i. Jeg har landet på denne løsningen, nå som jeg har utvidet med en plattform som er 1 meter dyp. Fungerer veldig greit og er en billig investering. Begrensningen er selvfølgelig jolle og motor. Jeg har en 9 foter med 6 hk, går helt greit. En 12 foter med 25 hk + styrekonsoll og jeg tror det fort ville bli tungt med den høyden du har opp.

Link to post
Share on other sites

Jeg så løsningen som Fantino nevner på en nyere B38Sport, og han fikk ganske greit opp det jeg mener å huske var en RIB med 9.9 HK.

 

Kjenner ikke TG davitene, men jeg forsøkte meg med en løsning fra Hurley der du vipper ned to armer og drar jolla opp sidelengs. Det funket dårlig da det er for høyt ned til vannet, og en 11-12" RIB med 9.9 HK ble altfor tung. Løsningen her ble å dra den opp på skrått med baugen først og så vippe RIBen på plass. Sveiste sammen vippeleddet.

 

Et alternativ som du kan undersøke er forøvrig dette: http://jollift.no

 

Noer erfaringer med sistnevnte her: https://baatplassen.no/i/topic/92777-erfaringer-med-jollift-fra-båtkompaniet/

 

Får du båten din med senkeplattform? Jeg endte opp med det, men det var før jeg visste om Jollift.

Redigert av dennrick (see edit history)

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...