Jump to content

Kjøp av plastbåt med skade - grunn til bekymring?


bok2

Recommended Posts

Hei!

 

Har hatt en dialog med selgeren av en Tresfjord. I etterkant av at jeg var på visning, og etter at vi har blitt enige om pris, blir jeg opplyst om at båten i mellomtiden har blitt utsatt for en påkjørsel bakfra. Ifølge selger er det et anker i baugen på den andre båten som har påført skaden på selgers båt. Mitt utrente øye antyder at det er snakk om kosmetiske skader, men dette er ganske langt fra mitt fagfelt,,så helt sikker er jeg ikke.

 

Skaden fremgår av bildene som selger selv har tatt og sendt meg. Ifølge selger er dette en forsikringssak og han regner med at denne skaden kan utbedres fullstendig på et båtverksted. Er det noen grunn for meg å anta det motsatte, eller er det noe jeg spesielt bør merke meg når jeg tar båten i selvsyn i morgen? Hva har slike episoder på båthistorikken å si for videresalgsverdien (gitt at skaden blir fagmessig utbedret)?

 

Takk for svar!

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...