Jump to content

Båten sank visst!


superhenning

Recommended Posts

Hei. Båten min sank i natt. Fikk løftet den og fikk landet den igjen raskt. Har tatt førstehjelp på motor og kjørt den i noen timer etterpå (1983 Mercury 50). Den starter greit og sviker fint, men går litt høyt på tomgang. Og når jeg kjørte den gikk den fint opp i plan og gikk fint i 30 sekunder. Så er det akkurat som den kutter litt og gir gass igjen samtidig som den mister fart og høres ut som den nesten kveles. Har byttet CDI boksen til en annen jeg hadde, men det hjalp ikke. Forgasser og drivstoffsystem er åpnet og renset. Tennplugger er ikke byttet(søndag). Kan det være statoren eller den andre ringen under svinghjulet? Den kutter på alle sylindrene samtidig virker det som.

Link to post
Share on other sites

Ja. Det var jo det viktigste å redde den. Håper bare noen kan tipse meg om hva som må gjøres for åt den skal gå greit igjen. Mistenker noe elektronikk. Det var et voldsomt regnvær på lørdag. Jeg har bare lensepumpe med bryter som man fysisk må skru på. Hadde mye å gjøre og glemte å sjekke den. Har ikke kalesjen heller. I løpet av natten blåste det bra og båten lå med akterenden mot vinden. Dårlig kombinasjon med mye vann inni båten og mye vind. Den hang i fortøyningene heldigvis og jeg fikk jekkestropper under den som jeg hevet den med. Så da fikk jeg øst den.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...