Jump to content

Bredde Fjord 880


Jadarholm

Recommended Posts

Største bredden er vel 315, men oppgis til mellom 300 og 320 cm i annonser.

Tipper den kan være ca 280 cm i flytebryggehøyde men det er mest gjetning. Kan jo være mere.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Takker for svar. Har vel ca. 3m lysåpning på plassen min. Tror det kan bli i trangeste laget, selv om det er en veldig rolig havn.

3 meter i lysåpning bør gå fint. Største bredde på båten er vel 3,15. Jeg hadde en slik båt og den båtplassen jeg hadde til å begynne med var vel ikke mer enn en 3 meter. Det gikk greit, men det hadde ikke vært noe greit hvis nabobåtene hadde vært like store som min. Men som sagt så bør det gå fint med 3 m lysåpning. Du kan jo bare montere faste fendere.

Link to post
Share on other sites

Så lenge de ikke snyter deg på meteren bør det gå ganske akkurat, men jeg ville målt litt for å være sikker. Det er jo greit at båten har noen cm på hver side til å bevege seg litt i tilfelle vind og dårlig vær.

 

Hvis du får lov til å montere noe slikt som dette sparer du jo noen cm også i tilfelle det er trangt

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Hei beklager glemte det av i litt stress med lekkasje i eksosslangen.. nå er den byttet og testet så da fikk jeg tatt ett ca mål. Hadde bare en knekt mesterstykke for hånden- målte ca 2,65m bak, ca 40 cm over vannet. Ser ut til at den er noe breiere midt på, se bilde.. lykke til. Båten kan anbefalles,helst med nok HK

bilde

Link to post
Share on other sites

Takker for svar, og god "service" stian83.

 

Ser at jeg har lysåpning på 3m og det kan gå, men der flyteelementene til uteriggerne er, er det ikke mer enn 2,8m. Det er plastik, men må jo fendre med noe. Hva er det tynneste jeg kan fendre med forsvarlig. PS: jeg har bryggefendere fra maritim rundt hele plassen idag og disse bygger ca. 6cm.

 

Siste mulighet siden jeg har den ytterste plassen på brygga, er å bytte uteriggeren til smal type på begge sider. Vinner da ca. 40cm. Hvordan er det å kun gå oppi båten i baug eller hekk?

Link to post
Share on other sites

Går 90% av tiden i baugen.. kommer jo ann på høyde på brygge. Men om den er ca 40 -50 cm er det null problem. Vell og merke så tar vi alt stæsj inn på siden, men kan du bakke inn er det problemet løst. Tar det ofte bare over vindskjerm også. Ingen utfordring det om man er 2 så en kan ta imot. Hvor er plassen din?

Redigert av stian83 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...