Jump to content

Merc. 4.2 D-tronic 300, drev trim slår av motor

asunde

Recommended Posts

Har en 2004 Mercruiser 4.2 D-tronic 300 med Bravo 2 drev.
Har begynt å oppleve at dersom jeg trimmer opp eller ned drevet så slukker motor både i nøytral og i gir.
Dette skjer ikke alltid, virker tilfeldig, men nå tør jeg ikke trimme under fart.

For eksempel da vi skulle hjem fra helgetur så testet jeg trim i nøytral like etter oppstart, da slukket motor. Testet på nytt da vi var hjemme i havn, da slukket ikke motor.
Testet i fart på fredag, motor slukket men startet heldigvis igjen med en gang, virket som den startet igjen i gir som en bil man skubber i gang.

Er det noen som har opplevd tilsvarende, eller har tips til årsak?
​Har mekanisk 1 spakes gir/gass med trim på hendel, ikke DTS eller tilsvarende.

Det første jeg tenkte på når jeg leste beskrivelsen var spenningsfall. Trim motoren trekker mye strøm.. Tror sikringen er på ca 110amp.

For meg er det ikke annen logisk forklaring i denne sammenhengen. Eller muligens overslag et sted på ledningsnettet.

På min installasjon har jeg 100 kvadrat kabler fra batteri til motor, og kabelen til trimpumpe er koblet til på starteren

• 2 år senere...

Hei. Opplevde det samme i dag. Gav blaffen i å trimme drevet, men når jeg skulle starte opp igjen etter en liten stopp, fikk jeg ikke start. Fikk heller ikke trimma drevet, da det bare «tikka». Plutselig kom det og da fikk jeg starta igjen. 

Fant du noe årsak til dette? Har samme hendel som deg, på mercruiser 2,8 diesel..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...