Jump to content

Temperaturbestandig motorlakk??


rogeri

Recommended Posts

Noen som vet om en temp.bestandig lakk som tåler og holder stand for eksoshalser,manifolder etc.etc.

 

På Forden er det ikke vannkjøling på eksoshalsene og jeg har klippet en del bilder på Forder som er lagt ut for salg, men stort sett ALLE har svidde/rustete eksoshalser.

Dette samt IKKE vannkjølt turbo (og litt røyk ved oppstart),er de svakhetene som jeg sålangt har funnet på Sabb-Forden.(2704 T)

Ellers så maler den som en katt (kanskje noen grønne er mer stillegående men de sliter jo med sine problemer).

 

Hilsen Rogeri,som for tiden jobber som f..n for å få skuta ferdig renovert før ferien.

 

NB! Mastehuset og ombygging av mesan,samt ny skottbekledning nærmer seg slutten.

 

Litt elektrisk, ovnsmontering samt oppretting av finish gjenstår!!!

 

Bilder på dette kommer!!!

Link to post
Share on other sites

Er det noen her som har kopi av instruksjonsboka på Ford 2704? Har forsøkt alle tenklige nettsteder men ikke fått napp.....

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har en velbrukt norsk bok til 2704ET fra 1975 (116 sider). Kan scanne den og legge den i dokumentarkivet i løpet av noen dager. Er det noe spesielt du er på jakt etter kan jeg skanne det og sende med en gang.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Noen som vet om en temp.bestandig lakk som tåler og holder stand for eksoshalser,manifolder etc.etc.

 

På Forden er det ikke vannkjøling på eksoshalsene og jeg har klippet en del bilder på Forder som er lagt ut for salg, men stort sett ALLE har svidde/rustete eksoshalser.

 

<{POST_SNAPBACK}>

Eksoshalsen på min BMC er også slilk du beskriver. Hva er en god fremgangsmåte for å fjerne rusten før lakking?

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Har brukt lakk som skal holde 650 grader på eksosanlegget på snøscooter. Kan bli temmelig varmt det også, men det har holdt forbausende bra hittil.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Jeg vil tro du kan bruke Ulefoss sin ovnslakk. Dette brukes på mine etasjeovner med meget godt resultat (blank og fin). Hør med Ulefoss du.... (den tåler tross alt svært høy temperatur, uten å flasse/skjolde)

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg brukte dette i fjor, på både nytt bend og på rengjort manifoild... ikke pent etter en sesong, det ser ut som problemet er rust og ikke temp.

Så i år har jeg prøvd Hammerite sin 650celsius sin lakk, denne er ikke kresen på overflaterust (likt som de andre hammerite produktene) og ble veldig silkematt og fin.

Så da gjenstår det å se hvordan den holder sesongen....

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...