MB Sofie
Da er det offisielt. Turbo Service i Sandvika klarer ikke sette sammen Turboen min igjen uten at det spruter olje. Saken er den at jeg tok kontakt med dem og vi avtalte at de skulle se på den for meg. "Den trenger en vask i delevaskeren" sier kameraten bak skranken til meg. Greit nok, men når han kommer ut igjen med Turboen så har de allerede skrudd den i småbiter...
Turboen lakk litt olje, men dette var ikke værre enn at vi faktisk kjørte med den fra Bergen til Tønsberg uten problemer eller det største oljeforbruket, ikke var det noe slakk i lagerne overhodet, så Turboen i seg selv ville fint overlevd en stund til.
Problemet som sagt er jo da at jeg nå står uten Turbo, og en forespeilet pris på 14 000,- kroner for nye HÆ?! Tror ikke de er riktig i navla der borte.
Og det var med 20% rabatt... ?!?!?! Nei!!! Turboen var ikke noe forbilde av renhet for andre turboer, men at de skulle skru en turbo i biter vell vitende om at det ville bli et helvete å få sammen igjen ser jeg på som merkelig, og strengt talt så kom jeg ikke dit for at de skulle skru den fra hverandre. De skulle se på den, så jeg kunne ta en vurdering av hva jeg så skulle gjøre. Så fra mitt stå sted så har de skrudd den fra hverandre uten mitt samtykke.
Jeg har sent dem en mail, hvor jeg ber dem erstatte turboen rett og slett. Regner med jeg stikker hånda i et vepsebol, men det har jeg gjort før. Kommet fra det uten stikk hver gang. Rustningen er på, sverdet slepet og fakta samlingen startet. Til KRIG går jeg...
Utover det så ser jeg for meg at dette kommer til å bli en lang og kjedsommelig krig, så søket etter en ny turbo har jeg allerede begynt med på siden. ( OG det ser ut til at jeg kanskje har funnet en. Venter på svar "Knock on wood" )