Jump to content

Honda 90Hk fusker


Storum

Recommended Posts

Hei:)

 

Jeg har etter mange år uten båt, endelig kommet meg på sjøen igjen:)

 

Har kjøpt meg en Skipsplast 500cl med 90Hk 4 takter Honda motor(BF90AT), mener begge deler er fra 1997.

 

Har nå et par spørsmål som kanskje dere erfarne båtfolk kan hjelpe meg med:)

 

1: Når jeg skal trekker opp noen på vannski og tauet er stramt og jeg gir full gass for å få vedkommende raskt opp, så kvelse motoren.

 

Har skiftet plugger, bensifilter, og sjekket over bensinslanger på selve motoren.

 

2: Tilten virker fint, men plutselig lager den bare lyd, men motoren beveger seg ikke/bare litt.

 

Har hatt den på land, kjørt motoren helt opp, etterfylt olje, så virker den igjen. 

 

Ser ikke at oljen kommer ut igjen noen steder, men det kan virke som det er luft i systemet. Må det luftes på noen slags måte? Finnes det en tappeplugg for å få ut all den gamle oljen?

 

Mange spørsmål dette, men er litt "fersk" i båtfaget enda, men har hørt at i dette forumet finnes dette veldig mye kunnskap:)

 

 

Ronny 

 

Link to post
Share on other sites

Det første jeg ville sjekket er bensintilførsel/filtre/slanger/koblinger/lufting.

 

Det neste er om aksellerasjonpumpene fungerer (hvis forgassermotor)

 

Forgasserene kan være fulle av skit om motoren har vært lagret feil.

 

Feil tennplugger/tennpluggmerke og eller feil varmeverdi kan og forårsake slikt. Skal være NGK eller Denso.

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...