Jump to content

Ford sabre 212 bra motor til Fjord 880?


Jadarholm

Recommended Posts

Dette er en Ford marinisert industrimotorer som har en grunnleggende konstruksjon basert på stort volum, og lavt turtall (2400 - 2600 max) og har godt dreiemoment på lavt turtall. På min motor, som er marinisert av sabb, er maks dreimoment ved 1800.

Fordmotoren er forsåvidt en gammel  konstruksjon som gir mye eksos ved lav motortemp, men motorene gir utrolig mange gangtimer viser det seg i praksis. Både sabb og sabre er annerkjente mariniseringsløsninger.

Jeg er veldig fornøyd med min motor.  

Link to post
Share on other sites

Ved et prøve tur vil du merke at du skulle gjerne hatt 2 knop til. Begynner og legge seg ved 17. Går veldig fint i 20. Jeg marsjer nå på 17. Lager mye sjø men er jo bare å ta hensyn. Veldig behagelig med litt fart ja! Kan tvinges noe ned for og minske hekksjø. Men er det 17 ferielastet? Ellers høres det knall ut. Kan ikke noe om motor

Link to post
Share on other sites

ang skru opp.

det er skrevet mye om det her på båtplassen. Kortversjonen (med forbehold) tilsier at ford tim 2728 (som jeg tror du har) kan justeres opp til 220-230 uten å gjøre andre tilpasninger. NB sjekk om gearet ditt tåler den effekten. Søk på   2728   og se hva du finner.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...