Jump to content

Hjelp til spec av turbåt til familietur sørlandet og svenskekysten


Frissy

Recommended Posts

Er nå på kikk etter ny båt og det står pr i dag mellom Scand baltic og inter 9300. Dette da jeg "må" ha 5 faste sengeplasser. Og helst egen lugar for barn og egen for mor og far.

 

Så dette har jeg kommet frem til etter mye kikk. 

 

Men for meg er det kanskje noe som er vanskeligere, hva slags utstyr trenger jeg? Hvilkle spec bør det være?

 

Jeg ser for meg følgende og gjerne kommentarer og vil gjerne ha innspill på alt jeg har glemt:

 

-Baug og hekkthruster. Hvor stor motor/hvor mange hk?

-Varme hva er bra og trygt?

-septik, hva slag er ok med funksjon til å tømme på stasjoner nedover svenskekysten?

-GPS, stor skjerm, hvor stor? 

-Pentry hva slags type?

-Landstrøm. 

-gummibåt med motor

-Ankervinsj.

 

 

Link to post
Share on other sites

Hvis du heller mot Baltic og har 900 000 ville jeg definitivt gått for en Atlantic istedet. Større, men først og fremst "mere båt"

Men blir det ikke da en eldre båt? Jeg vil gjerne ha så nytt som mulig..... Ønsker at båten skal funke uten å irritere meg over feil her og der?

Link to post
Share on other sites

Det blir nok 99-04 modell ja, men behøver ikke bety så mye. Er båten godt vedlikeholdt så er slitte komponenter byttet. Fordelen er en "manuell" motor uten elektronikk med enkelt vedlikehold. Jeg har en fullspekket 99 modell. Noe utskiftning har det vært men ikke uoverkommelig. Og du ville hatt et 6-sifret antall penger til overs på 900 000...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...