Jump to content

Hvor kjøpe plexiglass på 2,5m


DaniStaut

Recommended Posts

Disse kan guide deg til en forhandler: http://www.vink.no/nb-NO/Bruksomr%C3%A5de/Bygg-Glass/Plast-platematerialer/PLEXIGLAS-%E2%80%93-akrylplater.aspx

 

Vet at Glassmester 1-kjeden er forhandler for de blant annet.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Vil anbefale polycarbonbat. Mye mer holdbart og ripesikkert enn plexiglass (akryl) .

Kremt.. Det er omvendt, polycarbonat blir lettere ripete og grå. Men det tåler mer bøying og boring uten og sprekke, den er seigere.

Akrylcarbonat er hardere og holder seg ripefri mye lenger. Men må varmes dersom den skal bøyes. Sprekker lett dersom man borer ut i kantene.

Plexiglass er vel en betegnelse for begge to.

~S~

Redigert av Wandalen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Der kan du se - litt rusten som jeg sa :smiley: . Det jeg kan si - og som jeg er sikker på, er at polycarbonat ikke tåler sterk sprit - da blir den lett grå. Så da avhenger det vel litt av i hvilken sammenheng det skal brukes  :giggle:

He he ja ikke noe ankerdram på ruta . Kjøpte ny vindsjerm til en 15foter for ca 2 år siden, og det gjorde jeg på Olsen glass i fredrikstad. Forrige vindskjerm kjøpte jeg på Plastkomponenter. Nå har jeg et nytt prosjekt...

På han igjen

Link to post
Share on other sites

-fikk skåret til en vindskjerm til min shakespaere clubman for 12-13 år siden hos hartveit i bergen. Mener jeg betalte 7-800 den gangen.

 

De fleste skiltmakere har sikkert plexiglassplater på lager og kan frese den ut for deg med huller og det hele, og da slipper du kjøpe hel plate..(selv om det er kjekt å ha litt plexi liggende )

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...