Jump to content

Hvem utfører overhaling på MS4 gear i Rogalands området?


LTKH

Recommended Posts

Da har mitt gamle MS4 gear trolig fått seg en karamell. Var ute å fisket sist uke og da oppstod det en ekkel klakke lyd på lavfart fremover. på høyt turtall var det fælt. Gikk til havn på lavt turtall. Lyden hørtes da ikke på tomgang eller i revers.

Sjekket i dag at anode på aksling ikke var løs, samt peilet olje på gear som er blank og fin. Da jeg startet opp i dag var ikke lyden veldig fremterdende hadde motor oppe på marsj en kort stund. Da jeg var til kai gang var lyden nok en gang høyere. Nå hører vi antydning til klirring og på tomgagn(ruser litt) og i revers men mye mindre. Tipper selv at det er noe galt med gearet.

Eller kan det være demperplata som har trøbbel? 

 

Hvem kan overhale dette i Rogaland? 

Redigert av LTKH (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tipper det er demperplaten ...hørtes ut som samme som jeg hadde på min for et par år siden MS3gear 

løsne giret så ser du det med en gang...
hos meg var det et par fjærer som hadde rustet i filler ...men ikke noen avansert reprasjon :wink:

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...