Brym Svart 5.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2015 Denne skal iallefall jeg rett å prøve når den kommer i månedskiftet til forhandler! I mine øyne noe av det kuleste som flyter! Tror bruken min passer båten bra også, det eneste er vel prisen jeg må prøve å forsvare hjemme........ noe som blir tøft Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 29.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2016 Jeg må indrømme at denne frister mig over evne. De er lige kommet med en 24-fods også. Den skal nærstuderes i GBG næste helg! Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2016 Det er nok ikke lenge før du er oppe i 40 fot igjen, Major Andy :-) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 29.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2016 Tror det er en type båt som ville passe meg og mitt bruk perfekt med utvdete muligheter til rn meget rimelig pris. 37 foteren til under 2 mil. Går du på xo sin 37 foter snakker vi 4 mil Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Teerex Svart 30.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2016 (redigert) Redigert 30.Januar.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
MajorAndy Svart 30.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2016 (redigert) Hulda, det bliver ikke 40 fod til mig igen. Så skal der vindes i Eurolotto :-) Jeg var netop nede på havnen i dag og glædede mig over alle de bekymringer, jeg ikke har mere :-) En Axopar 28 ligger i overkanten af det jeg vil bruge på båd. En ny 24 kunne være en mulighed - eller en brugt 28 hvis det kunne findes. Men jeg tror på at Axopar har en meget god sødygtighed - baseret på de videoer, der ligger på nettet. Og det tiltaler mig meget. Redigert 30.Januar.2016 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 30.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2016 Axopar 28 har lige vundet "Motorboat Of the year" på Düsseldorf-messen! Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 31.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2016 Nei, nei, men 28 fot motorbåt er ingen dårlig løsning det heller. Den blir akkurat så stor at man kan dra på langtur. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 31.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2016 Smaken er som baken, slik er det med denne og. Nokon likar den slett ikkje, eg høyrer til dei, andre likar den. Kan ikkje tenkje meg denne toler tung sjø, men i mindre sjø vil den klare seg utmerket. Og kvifor skal alle båtar vere gode i tung sjø når dei færaste knapt kjem borti det? Ein får ikkje i pose og sekk her heller. Men det smale forskipet og baugen, saman med påhengsmotor er det eg likar minst med denne daykruseren. Vanskeleg å gjere alle tillaks. Påhengsmotor er vel likevel kanskje det mest praktiske sidan den ikkje stel plass innabords. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 31.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2016 Pris og fart betyr mye for mange og her kommer Axopar ut blant de beste i allefall. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Selco Racing Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Sikkert mye båt for pengene. Men et par ting. Bredden på båten gjør det vel litt mer plundrete å transportere den på vei. Og den rette baugen er vel ikke optimal når en skal kjøre inn mot fjellet for å gå i land. Ser for meg at jeg hadde havnet i dilemmaet om hva som betyr mest: Kjøre nærme fjellet og risikere å lage hull i baugen slik at båten går ned, eller holde så stor avstand at folk detter i vannet. Mye design for designets egen skyld. Hadde vært bedre om baugen ikke var så rett. Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Sikkert mye båt for pengene. Jaha, den koster altså 800k. Kan få mye mer båt for halvparten av den summen.. Men en tøff fartsbåt absolutt. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
ivar Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Mye design for designets egen skyld. Hadde vært bedre om baugen ikke var så rett. helt klart at det er in med slik rett baug for tida , men det er jo ikke utelukkende design, ekstra lengde i vannlinjen har jo sine fordeler i praksis også. Til strandhogg så er nok noe ala dette mer egnet..: https://www.flickr.com/photos/anytec/6068714253/in/photostream/ Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jon-Kåre Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Jaha, den koster altså 800k. Kan få mye mer båt for halvparten av den summen.. Men en tøff fartsbåt absolutt. Kan du vise til noen eksempel på dette. Ta gjerne med fordelen av ny båt og motor Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
MajorAndy Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Ja, MBY testende denne mod andre "køremaskiner" og vurderede Axopar som både bedst, mest alsidig og desuden markant billigere end tilsvarende (nye) konkurrenter: http://content.yudu.com/web/u6f/0A3dnek/UltimateSportsBoat/flash/resources/index.htm?referrerUrl=http%3A%2F%2Fcontent.yudu.com%2Fweb%2Fu6f%2F0A3dnek%2FUltimateSportsBoat%2Findex.html Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Kan du vise til noen eksempel på dette. Ta gjerne med fordelen av ny båt og motor Nei det kan jeg ikke, plassmessig synes jeg ikke det var mye båt for pengene, dog er dette en båttype jeg ikke har peil på, så prisene er kanskje så stive ? :) Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Jon-Kåre Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Nærmeste sammenligninger blir vel XO 270, anytec 750, yamarin cross. Med flere. Før du sier noe om prisen kan du jo sjekke hva disse koster. Tipper du finnner ut at axopar faller rimelig Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Sørlandet2 Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Virker som det er mange som er usikker om dette nymotens greiene funker, eller om alt var bedre i forrige århundre. Ser mange kopierer denne skrågformen, blant annet denne- http://www.fvn.no/lokalt/lillesand/Lillesand-far-Norges-raskeste-redningsskoyte-2949154.html Vil tro den funker den å. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 En test av Axopar 37. Ser ut som den funker ute i litt vær den å http://www.hamnen.se/artiklar/axopar-37-nya-flaggskeppet-bekanner-farg-i-busvader.html Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart 5.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2016 helt klart at det er in med slik rett baug for tida , Sikkert "in" med slik rett baug. Men for meg virker det som det er ikke optimal fasong på baugen når en ligger fortøyd til en holme. Ser for meg en risiko for banking mot fjellet mot den nederste delen av det rette partiet. Da er det bedre med en skrånende baug der fenderlisten treffer fjellet først. De fleste holmer skrår jo ned mot vannet. Men dersom en aldri går i land, er det jo ikke noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 5.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2016 Er bare ett Nytt marked for gjengen bak stepfender dette, en variant med flere trappetrinn, som går under bakover, slik at man henger på en opplåsbar baug/badetrapp når favorittholmen ankommes ? - og en større variant for de fleste seilbåter fra siste 10-15-20 åra.. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2016 Sikkert "in" med slik rett baug. Men for meg virker det som det er ikke optimal fasong på baugen når en ligger fortøyd til en holme. Ser for meg en risiko for banking mot fjellet mot den nederste delen av det rette partiet. Ser for meg at en skikkelig formstøpt fender (som dekker og beskytter hele det loddrette partiet) kan gjøre susen der, så man slipper å engste seg for sår og hakk i gelcoaten. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
ElGapitan Svart 5.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2016 Er ett alternativ som heter fenderflex, har en til seilbåten, har relativt bein baug. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 5.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2016 Sikkert mye båt for pengene. Men et par ting. Bredden på båten gjør det vel litt mer plundrete å transportere den på vei. Og den rette baugen er vel ikke optimal når en skal kjøre inn mot fjellet for å gå i land. Ser for meg at jeg hadde havnet i dilemmaet om hva som betyr mest: Kjøre nærme fjellet og risikere å lage hull i baugen slik at båten går ned, eller holde så stor avstand at folk detter i vannet. Mye design for designets egen skyld. Hadde vært bedre om baugen ikke var så rett. Dette med ilandstiging i uthamner er helst eit norsk fenomen, difor er ikkje det eit tema i testen. Men dette er sjølvsagt svært viktig her nord. Av den grunn er båten berre av den grunn heilt uaktuel for meg. Men den er vel ikkje so brei at det skulle vere noko problem? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 5.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2016 (redigert) Tydelig forskjellige oppfatninger av det nye. Med en lang baug, som flyter høyt, så virker det som denne båttypen er lettere en de fleste å legge til land på uthavner. http://www.axopar.fi/range/axopar-28-t-top/ Redigert 5.Februar.2016 av Sørlandet2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.