Eddiken Startet 21.August.2015 Del på Facebook Startet 21.August.2015 Båten er helt ny for meg å jeg lurer på hvilken olje jeg skal bruke? Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig hvilken olje skal jeg bruke på hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 Først og fremst bør du si noe om hvilket gear og hvilken motor det er snakk om... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Eddiken Svart 21.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2015 Det glemte jeg... det er et mekanisk RONIM-III type. Ratio 1.91:1 17 hk solé diesel Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 Etter hva jeg kan se, mest sannsynlig motorolje. 15W-40 for eksempel. Gearet tar kun 0,4 liter, så det er ikke mye som skal til. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Eddiken Svart 21.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2015 Ok, hva skjer hvis det eventuelt er feil olje på? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 Du risikerer sluring eller dårlig funksjon. I følge Sole sine manualer skal dette gearet ha motorolje, mens enkelte nyere gear skal ha ATF olje. ATF oljen er rød, så om den gamle er rød så vet du hva som er på I det minste. Sole skriver at gear som skal ha ATF er market med et rødt merke ved oljepåfyllingen. Så langt som jeg klarer å forstå deres beskrivelser. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Eddiken Svart 21.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2015 Takk for hjelpen! :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.