Jump to content

Edit History

MorganX

MorganX

Ser på forumet gjennom årene om diskusjoner om brannfaren med bensin innenbordsmotor og eksplosjonsfaren der forum medlemer har advart folk om bruk av bensin innenbordsmotorer. Eksplosjonsfaren ved bruk av store lithium og lipo batterier er også ganske stor om det skjer noe med cellene i batteriet eller ved feil lading. Det å slukke en brann i denne type batterier er som regel svært vanskelig og veldig krevende og lar seg nesten ikke gjøre. Som elektriker så hadde jeg ikke turt å overnatte i en båt med store batteribanker slik som det trengs for bruk til fremdrift i elbåter. Batteridrift i biler er helt ok, men der har du muligheten til å stoppe bilen nesten momentant å rømme, samt at du som regel ikke overnatter i en elbil. 

MorganX

MorganX

Ser på forumet gjennom årene om diskusjoner om brannfaren med bensin innenbordsmotor og eksplosjonsfaren der forum medlemer har advart folk om bruk av bensin innenbordsmotorer. Eksplosjonsfaren ved bruk av store lithium og lipo batterier er også ganske stor om det skjer noe med cellene i batteriet. Det å slukke en brann i denne type batterier er som regel svært vanskelig og veldig krevende og lar seg nesten ikke gjøre. Som elektriker så hadde jeg ikke turt å overnatte i en båt med store batteribanker slik som det trengs for bruk til fremdrift i elbåter. Batteridrift i biler er helt ok, men der har du muligheten til å stoppe bilen nesten momentant å rømme, samt at du som regel ikke overnatter i en elbil. 

MorganX

MorganX

Ser på forumet gjennom årene om diskusjoner om brannfaren med bensin innenbordsmotor og eksplosjonsfaren der forum medlemer har advart folk om bruk av bensin innenbordsmotorer. Eksplosjonsfaren ved bruk av store lithium og lipo batterier er også ganske stor om det skjer noe med cellene i batteriet. Som elektriker så hadde jeg ikke turt å overnatte i en båt med store batteribanker slik som det trengs for bruk til fremdrift i elbåter. Batteridrift i biler er helt ok, men der har du muligheten til å stoppe bilen nesten momentant å rømme, samt at du som regel ikke overnatter i en elbil. 

MorganX

MorganX

Ser på forumet gjennom årene om brannfaren med innenbordsmotor og eksplosjonsfaren der forum medlemer har advart folk om innenbords bensin motorer. Eksplosjonsfaren ved bruk av store lithium og lipo batterier er også ganske stor om det skjer noe med cellene i batteriet. Som elektriker så hadde jeg ikke turt å overnatte i en båt med store batteribanker slik som det trengs for bruk til fremdrift i elbåter. Batteridrift i biler er helt ok, men der har du muligheten til å stoppe bilen nesten momentant å rømme, samt at du som regel ikke overnatter i en elbil. 

• Create New...