Frodulf Startet 23.August.2015 Link til dette innlegget Startet 23.August.2015 Jeg har en helt ny Evinrude 40 E-tec med sidemontert utenpåliggende kontrollboks. Synes at det slurer mye og gasspådraget blir for høyt når jeg setter i gear forover. Akterover virker det helt greit. Tips til hvordan jeg enkelt justerer dette selv? Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 23.August.2015 Link til dette innlegget Svart 23.August.2015 Ta av lokket. På SB side er begge wire festet. Slakk på klemmen som holder wire og juster på "rattet" til gearhendel på motor står rett opp. Obs! For gasswire, sjekk at det er litt klaring for rullen som går på gasspådraget. Hvis ikke vil den gi litt gass før du rekker å geare....ville sjekket det først. Sitér dette innlegget Link to post
Frodulf Svart 23.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2015 (redigert) Takk for svar, skal forsøke om litt. Hva mener du med rulle for gasspådrag, er det "rattet" som står under "ratt" for gear? Redigert 23.August.2015 av Frodulf (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 23.August.2015 Link til dette innlegget Svart 23.August.2015 På begge wire er det en rund plastmutter(ratt) for å justere lengden. Rullen jeg tenker på står på linken som virker på kammen som åpner luftspjeldet. Høres værre ut enn det er. Du ser det med en gang du tar av dekselet. Sitér dette innlegget Link to post
Frodulf Svart 23.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2015 Da er rattet for gear justert, det var det hele som skulle til. Takk for veiledningen, SvartRøyk ? Sitér dette innlegget Link to post
Pirate of Soon Svart 20.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2020 (redigert) Fortsetter denne tråden da jeg har et lignende problem. Har en etec 150 2012 modell. Gearskifte funker helt fint framover, men i back må spaken beveges mye mer før den går i gear. Som igjen fører til at turtallet øker før den er i gear bakover. Virker som det er for lang dødgang på wire når den legges i back. Noen her som løsningen? Redigert 20.Juli.2020 av Pirate of Soon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pberg Svart 21.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2020 Ta av motorlokket, og sjekk justeringen av wirene. Girskiftet skal stå på midten når spaken er på midten.. Ofte så er det et lite merke som viser nøytral. Sitér dette innlegget Link to post
Pirate of Soon Svart 21.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2020 Takk, takk. Var det jeg håpa på, men var litt usikker når den gikk så fint i gear framover. Først dreide jeg tydelig justeringshjulet feil vei, da ble det bare helt jæ..... Å putte i back. Men etter å skrudd andre, prøvd litt etter hvert, er den helt som smør. Var ikke noe "0"-merke på sjallter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.