Jump to content

Saga 27 eiere søkes for å utveksle erfaringer


Ninarius

Recommended Posts

Vi er heldige eiere av en Saga 27.

 

Siste året har vi hatt en del problemer med ulike ting som vi kunne tenke oss å utveksle erfaringer med andre Sagaeiere. :confused:

 

Vi har en Yanmar turbodiesel 66 hester. 4JH-HTE motor.

 

Har du noe erfaring med :

- Impeller i sjøvannspumpe (skifte av)

- Skifte av vindusviskermotor (kobling av ledningene)

- Lensepumpe (manuell)

- Rensing / skifte av sjøvannsfilter

- Landstrøm for lading av batterier...

 

Selv om vi har hatt en del tull er vi svært fornøyd med og glad i båten vår, men ettersom vi ikke har lang erfaring med båt-livet vil vi gjerne lære mer om både båt og motor.

 

Vi har hjemmehavn i Torsneskilen, Fredrikstad.

 

nina.harbo@bsfstudie.no

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Gratulerer med en flott båt! Når det gjelder impeller i sjøvannspumpen din, har det vært to laaange og utdypende tråder om dette her. Det var jeg som hadde et problem, og det ble til slutt løst etter maaange innlegg. Den ene tråden finner du her og den andre her.

 

Ellers vil jeg gjøre oppmerksom på at jeg startet egen side for Sagabåteiere og andre interesserte før jul. Der finner du også et eget forum hvor mer Sagabåtrelaterte emner kan diskuteres. Adressen er http://sagaforum.norge.cc Av spesielle ting du kan finne der er komplett servicemanual for din Yanmar-motor.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...