Jump to content

3 fot syken tar meg i år igjen!


Dagsven

Recommended Posts

Hei folkens.

 

Fikk 5 fotsyken i år og skiftet fra Nordkapp 620 Noblesse til 760 Noblesse. Båten er helt topp og er egentlig veldig fornøyd. Vi disponerer også hytte ved sjøen så båten er i bruk som daycruiser med noen overnattinger. Vi er en familie på 4 stk. og Nordkappen er ingen utpreget "bobåt" men tar igjen på mye uteplass! Det blir naturlig trangt på overnattinger. Når en tenker seg om klarte vi noen overnattinger med 620'n også så mye vil ha mer. Da jeg er over snittet opptatt av design og linjer ønsker jeg ikke noen cabincruiser klump, og vil ha en båt som flytter seg. Har derfor startet å kikke på finn.no ( noen som er livsfarlig). Windy 28 Ghibly er en av favorittene! Har også vært innom Nidelv 780 sport, men jeg syntes denne ser litt trang ut? Nye Flipper 880 HT ser utrolig praktisk ut men blir mer vestlandsbåt ikke butt i nesa :(. Hvor mye mer båt er en 28 ghibly? Det er vel ikke sengeplasser til 4 stk i cabin her? Må betale ca. en halv mill mellom fra Nordkappen og det blir kun 3 fot forskjell. Noen tips?

Link to post
Share on other sites

Tok en titt på dem! Heftig pris ny også! 1.450.000,- med 2x250 Verado! Da må det evt. bli med singel 350 verado, men må vel godt over million da også?!! Hvor mye mer tror folket her inne en Ghibly koster i service og vedlikehold kontra en 250 HO fra Evinrude?

Redigert av Dagsven (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Windyen har ikke mye plass. Må opp i Tornado størrelse for ok komfort for 4 stk.

Skal du ha en linjelekker båt som går godt må du opp litt i størrelse for og ha ok plass for 4 personer. Dette koster selvfølgelig en ( hel)  del så da er det bare og begynne og inngå kompromisser med seg selv, kona & banken...

Link to post
Share on other sites

Er det kun 2 stk. soveplasser i cabin på 28 Ghibli? Ser på finn.no nå, selges det ikke brukt båter lengre? Ser ut som trått marked? Har kikket på både Searider 820W som ble nevnt her samt Nordkapp 850 Vitesse. Begge ser ut som å dekke mitt behov relativt greit. Begge har 4 faste sengeplasser under dekk. Må si at det frister med utenbordsmotorens enkelhet eller er det bare jeg som er skeptisk til innenbords? Har aldri eid en motor under dekk før!

Redigert av Dagsven (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I praksis er det bare 2 soveplasser i en Ghibli, men det er drøssevis av andre cabincruisere i samme størrelse med stikkabin som ser OK ut etter min mening. Hadde valgt en med en motor.  Skal du ha utenbordsmotor har du billigere vedlikehold, men økte driftsutgifter kontra diesel. Man har heller ikke mulighet for varmtvann ved utenbordsmotor.

Link to post
Share on other sites

I praksis er det bare 2 soveplasser i en Ghibli, men det er drøssevis av andre cabincruisere i samme størrelse med stikkabin som ser OK ut etter min mening. Hadde valgt en med en motor. Skal du ha utenbordsmotor har du billigere vedlikehold, men økte driftsutgifter kontra diesel. Man har heller ikke mulighet for varmtvann ved utenbordsmotor.

Link to post
Share on other sites

I praksis er det bare 2 soveplasser i en Ghibli, men det er drøssevis av andre cabincruisere i samme størrelse med stikkabin som ser OK ut etter min mening. Hadde valgt en med en motor. Skal du ha utenbordsmotor har du billigere vedlikehold, men økte driftsutgifter kontra diesel. Man har heller ikke mulighet for varmtvann ved utenbordsmotor.

joda man kan jo bruker en diesel vannvarmer.. i kombinasjon med vvb og defroster så har man varme å varmt vann. Redigert av Gert84 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Windy 28 Ghibly er en veldig fin båt. Men jeg føler ikke at den er så godt egnet for 4 personer. Tror jeg hadde svelget noen kameler og sett meg om etter en Cabincruiser klump. Husk også at med de siste dagers begivenheter i bakhodet så vil det bli enda mer kjøpers marked. I mange tilfeller tror jeg man kan (med rette) prute flere hundre tusen kroner på en båt til en million kroner.

Link to post
Share on other sites

Arne: Godt poenget og tror selv at båter i millionsklassen kommer til å slite fremover, men orker rett og slett ikke sånne klumper :):) Har også hytte i vannkanten så trenger ikke noe "hyttebåt" Nordkappen jeg har idag var lenge min drømmebåt. Vakre linjer, litt premium følelse, svær uteplass og ikke minst lettkjørt og flytter seg 48 knop! Men det er også hyggelig å ligge ute i skjæra på en varm sommerkveld hvor unga fisker krabber og man kan nippe til en flaske av ymse slag! Enig at Windy G. ikke er optimal båt for mitt bruk og den er kryssa ut! Da tenker jeg evt. Kamshin, men herregud etter hva jeg hører er det en svært kostbar båt å eie. Mitt totale bruk er ca. 50 timer i året.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...