Jori Startet 24.August.2015 Link til dette innlegget Startet 24.August.2015 Trenger hjelp, skal ha en termostat som jeg vet serienummeret på (thermostat 17111329391) men sliter å finne ut hvem som er forhandler/delesalg av eldre små BMW- marine motorer som D7 eller D12. Takk for tips. N.B. link til utlandet vil også gå bra Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 24.August.2015 Link til dette innlegget Svart 24.August.2015 I Norge er det Solberg Motors v/Steinar Danielsen som er forhandler. http://www.solbergmotors.com/pdf/SolbergMotorsInformation.pdf Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Jori Svart 24.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2015 JonnyBoy, takk, kun de eller? Har litt ymse erfaring dessverre Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 24.August.2015 Link til dette innlegget Svart 24.August.2015 Kjenner ikke til noen andre som har BMW deler. Jeg har delemotor i garasjen, så jeg har plukket det jeg trenger der i senere år. Prøver i lengste laget å unngå svindyre originale deler. Er det noe spesielt med termostaten, slik at det ikke finnes uoriginale deler å oppdrive? Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Jori Svart 24.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2015 Tror egentlig termostaten er ganske standard. den sitter i D7, D12, D35 og D50. Men vet ikke hvem som er opprinnelig produsent av den. Eneste som er sikkert at det er ikke BMW. Jeg mangler hele termostaten, så kan ikke se på den heller for å finne det ut. Hvis du vet hvem som produserte de, er jeg glad for tips :) Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 24.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2015 Blir for øvrig brukt i mitt aggregat, Paguro. D7 er jo egentlig bare en marinisert (utført av BMW) Hatz motor. Motoren er jo originalt luftkjølt, derav termostaten som BMW har tatt delenummer på. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 24.August.2015 Link til dette innlegget Svart 24.August.2015 I Norge er det Solberg Motors v/Steinar Danielsen som er forhandler. http://www.solbergmotors.com/pdf/SolbergMotorsInformation.pdf Får en deler fra Solberg Motor fortsatt? Jeg ga opp i fjor, og bestilte direkte herfra. Fikke deler på en uke, og ingen problemer med det. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 24.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2015 Får en deler fra Solberg Motor fortsatt? Jeg ga opp i fjor, og bestilte direkte herfra. Fikke deler på en uke, og ingen problemer med det. Skjønner flere har samme erfaring Sitér dette innlegget Link to post
svendis Svart 25.August.2015 Link til dette innlegget Svart 25.August.2015 Jeg forsøkte å bestille fra V12 for noen år siden, da ville ikke de selge til meg da de samarbeidet med Solberg Motors. Mulig det ikke er så nøye lengre Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 25.August.2015 Link til dette innlegget Svart 25.August.2015 Jeg har mailet litt med Rich på V12, og han sender alltid kopi av svaret til Solberg/Danielsen. Trodde derfor at det var Solberg som tok seg av delene, men de har kanskje justert på samarbeidet. Jori: send en mail til V12 og sjekk, så får du uansett et svar Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
GeirFrode Svart 25.August.2015 Link til dette innlegget Svart 25.August.2015 Jeg forsøkte også Solberg først. Men da jeg ikke kom noen vei der, sendte jeg mail til V12 om hvordan ståa var, og fikk handlet det jeg trengte uten problemer. Bare ringte over etterpå og bestilte de pakningene jeg hadde behov for. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 25.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2015 Har sendt de mail nå, så får vi se hva de svarer. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 25.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2015 Oppdatering: USA ved Richard svarte meg med kopi til Solberg Motor. Solberg motor kom så på banen i kveld, så da vet vi at det er han vi skal forholde oss til. Dessverre er prisen helt hinsides, 1000,- for en termostat og en o-ring (skyldes delvis høy dollarkurs). Jeg vil søke andre veier å få denne delen på, da sesongen nå snart er over uansett. Takk til hjelp og innspill :) Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 25.August.2015 Link til dette innlegget Svart 25.August.2015 Steinar Danielsen er vanskelig å få tak i samt finne ut hva han har, prisene er også hinsides Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 25.August.2015 Link til dette innlegget Svart 25.August.2015 (redigert) Du gjør det bare enkelt med å bestille delene der han selv for di fra. www.bmwmarine.com Send di en Mail med hva du trenger og du for svar kjapt med pris, frakt eks moms osv.! Sparer masse penger ? Redigert 25.August.2015 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 25.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2015 Er ikke riktig så enkelt. Det var de som satte meg over til han, så tydelig de vil opprettholde han som forhandler i Norge. Se om det er billigere i Sverige f.eks. Skal søke litt rundt. Dessuten er det jo noen som har laget den termostaten da, og det er ikke BMW. Sitér dette innlegget Link to post
Sunset Svart 30.April.2016 Link til dette innlegget Svart 30.April.2016 Handlet nylig på autodeler.co.no, søk på delenummer. Fordelerlokk 370 kr, rotor 208 kr, tenningsregulator 54 kr osv. + Mva og 220 kr i frakt. Sitér dette innlegget Link to post
rastapinky Svart 20.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 Noen som har erfaring med Industrimotor i Fevik? Sitér dette innlegget Link to post
kirokiro Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Prøv Proctor service. Kjøpte deler til en D50 for to uker siden. Måtte av med toppen og skifte noen hylser til ventilstengene. Fikk deler og pakninger på under en uke. Sitér dette innlegget Link to post
Diana 24 Svart 27.April.2021 Link til dette innlegget Svart 27.April.2021 Noen som vet hva slags girolje som går til en bmw D30? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.