Divemaster Startet 26.August.2015 Link til dette innlegget Startet 26.August.2015 OK etter et par år med forskjellige ting som har gjort at jeg har holdt meg litt vekke fra Båtplassen (noe jeg beklager), så kan jeg melde at MY Navigator, som for tiden ligger i Inverness, fremdeles flyter og det meste fugerer bra ombord. Vi har gjort en del arbeid ombord, med alt fra skifte til skikkelig springmaddrass i hovedkabinen, laget dobbelseng i styrbord kabin, pusset opp ett toalett/dusjrom, ombygging av en maskin mm, men har desverre ikke dokumentet alt dette i fora. Summen er at til tross for hennes 30 år og litt spesielle design, så skinner og fungerer hun som en båt skal... her er hun underveis i Inverness Firth i Juli og ligger i rundt 8 knop med baugen satt mot Orkenøyene... Vi ville under denne turen eksperimentere litt med drivstoff forbruk og hvordan hun oppførte seg I sjø i lav fart, så tok rundturen på 220 NM med gjennomsnittsfart rundt 8 knop, som vi nå trygt kan si vil gi oss en rekevidde på rundt 450 NM... Så en Kryssing av Nordsjøen er nå så smått under planlegging .... :) Jeg har dokumentert turen til Orkenøyene og arbeidet på maskinen hos YBW, og legger til linker til disse sidene her. http://www.ybw.com/forums/showthread.php?376659 http://www.ybw.com/forums/showthread.php?435480 Hvis noen har spørsmål om Skottland, Orkenøyene, Shetland, og båtliv i Storbritania generelt, så kan jeg forsøke å besvare så godt jeg kan.. Og forresten, En forsinket gratulasjon med bursdagen til Båtplassen ! Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
index Svart 26.August.2015 Link til dette innlegget Svart 26.August.2015 Velkommen tilbake! Jeg har lurt litt på hvor du ble av sånn plutselig;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Divemaster Svart 26.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2015 Takker ! Var vel ikke helt plutselig, men gradvis ... Jobben tok meg litt rundt i verden, datter som studerte i Edinburgh tok sitt osv., gjorde at det ble lite båtliv å skrive om. Har hjulpet er par her borte med båtkjøp i Europa i det siste året som kompensasjon for lite båtliv selv... Håper nå at ting roer seg ned litt og at jeg er tilbake til "normalen" igjen... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
pacuare Svart 26.August.2015 Link til dette innlegget Svart 26.August.2015 Benytter muligheten for å takke for gode råd i gamle tråder jeg søkte opp. Lest mye av det du har skevet om Skotland. Gjorde dog en utilgivelig feil, dykkerutstyret ble igjen hjemme. Så ikke båten i Inverness, hadde jeg sett den burde jeg kjent den igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 26.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2015 Bare koselig Pacuare ..... Kommer litt an på hvor dere lå i Inverness ... Hvis dere var litt opp elven etter Kessock Bridge, så var det i vår marina (Inverness Marina)... men hvis dere gikk opp i slusene til Seaport Marina, så er vi ikke der :) .. Vi hadde plass litt langt inne på B brygga, så var muligens ikke lett å finne, men vi flytter til langt ute på D brygga denne helgen, så vil ha bedre utsikt utover elva og delfinene som leker der ... I Juli var vi også vekke i to uker, så kan jo også lett ha ungått hverandre... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
pacuare Svart 26.August.2015 Link til dette innlegget Svart 26.August.2015 Vi gikk rett til Seaport Marina, men var innom Inverness Marina (med sykkel), lå en fin seilbåt i aluminium der. Men brukte ikke mye tid, så kan ha unngått dere. Var der ca 23 juni. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 26.August.2015 Link til dette innlegget Svart 26.August.2015 Hyggelig å seg deg her igjen, håper du får anledning til å poste mer her fremover. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Divemaster Svart 26.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2015 Jada, da har vi ungått hverandre .. vi flyr Norsk mannskapsflagg på babord side, slik at evt Norske havnegjester føler at de kan stille spørsmål på morsmål .. :) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Divemaster Svart 26.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2015 Hyggelig å seg deg her igjen, håper du får anledning til å poste mer her fremover. Takker Rolf !! Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.