AndersH Startet 27.August.2015 Link til dette innlegget Startet 27.August.2015 Har seilt mye i trange uthavner i sommer og hatt folk på baugen på de skumleste stedene. Likevel er det nære på noen ganger da det ikke er lett for et øye å skille 3m fra 1,5, spesielt om det er på kvelden når sola er gått ned. Kartene i Vestfold og nedover på sørlandet levner også mye til tilfeldighetene da det er veldig mye som mangler i kartene, eller som er for dårlig markert, spesielt i uthavner hvor detaljene blir for dårlige. For meg handler om å gå SVÆRT sakte (>2 knop) og gjerne se det som er 10-20m foran båten på en fornuftig måte. Det hjelper meg litt at ekkoloddet mitt står 2m foran kjølen, men det hele blir gjerne litt for spennende for meg...:-) Noen som har erfraring med denne? http://www.seatronic.no/ekkolodd-ekkolodd-c-232_17/echopilot-2d-foroverseende-p-2966 Som sagt - det handler ikke om å gå i 20 knop og se 100 meter frem, men sakte i trange farvann og ha et øye under båten. Erfaringer? Sitér dette innlegget AndersH Klavenes 1375 (selvbyggerbåt) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.