Jump to content

Mercruiser 4.3 mpi starter ikkje.


Bømlonytt

Recommended Posts

Se om du finner sikringen til bensinpumpen og sjekk den (og andre for den saks skyld) . Den skal være på motoren et sted.

Hovedsikringen er vel av automatisk type og sitter vel lett synlig oppå motoren.

 

Dødmannsknapp har du det?

 

Bare for å starte med det enkleste.

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Du har absolutt ikke rørt noe annet en starteren?

 

Går motoren rundt i det hele tatt?

 

Det umulige ville selvsagt være umulig....?...: at du har fått feil starter....

 

Hva var årsaken til at du skiftet starter i utgangspunktet?

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Forsøk å vær litt klarere !

 

Du har altså kjøpt en starter fra Ravns Garage på nett, du har byttet den selv, og nå starter ikke motoren. 

Motoren går rundt, det er gnist og det kommer bensin frem.

 

Har du rørt noe annet?

Var den nye starteren helt lik som den gamle, inkludert alle koblingene, og satte du ledningene tilbake der de var, ingen kortslutninger underveis eller lignende ?

Link to post
Share on other sites

Starteren var prikk lik den gamle,var servicemann fra wave i dag med pc under armen og ingen verktøy og feilsøket ingen feil kom opp på programmet,kinna til stareren luktet svidd,da var den bortpå litt,opna bensinkobling der ein kan koble på eit mannometer før bensin går inn på dyser,han mente de var luft i bensinen..........og gikk heim.......og sa eg måtte sette på lader og fortsette og kinne når eg kom fra jobb.eg var og då inne på biltema kjøpte bensintank slanger og pumpe samt ny bensin og koblet på før filter,når eg så skulle kinne,startet bensinpumpe men starteren gikk ikkje rundt,hørte ein klikkelyd oppå motor,prøvde to ganger til, da var alt dødt............motor er kun kjørt 23 timer.Me prøvde og med start gass men ingen tenning.

Link to post
Share on other sites

Generelt: Du må ikke gjøre slik med starteren. Kjør den kun i korte intervaller eks 5 sek på og så hvile 10 sek før neste forsøk ellers kan du lett ødelegge den.

 

Foreslår at du kjøper en stroboskoplampe på feks Biltema for å sjekke tenningstidspunkt.

 

Kjøpte en gang en GM Astro (bil) med maken motor. Mulig fordeleren ikke er lik på båtmotor men pulsskiven som sitter under rotoren i fordeler var sprukket på denne. Den beveget seg mer og mer ut av kurs etterhvert. Bilen var ugrei da jeg kjøpte den men til slutt stoppet den fordi tenningstidspunktet ble helt feil. Er tenningstidspunktet helt på tur sjekker du om denne pulsskiven (6 tagget på bilfordeler) lar seg vri rundt på fordelerakselen - ikke bruk veldig kraft, er den sprukket går den nokså lett rundt. Er den hel sitter den helt fast.

 

Om det siste er  tilfelle vil det være full gnidt på tennpluggene samt normal bensintrykk i systemet.

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Kill switz I orden, de er gnist,alt I orden ifølge pc til service mann da han koplet seg på motoren,service mann kjøret starter til den ble varm,når eg skulle prøve 6 timer etter var de ikke liv.dei ringte nett og sa de kunne Vera gammel bensin,bensinen har stått på tank I eit år,men den burde tent med startfase. .....

Link to post
Share on other sites

Kjøpte ny motor I ein nyrestaurert fur holmen racer for å sleppa skruing I minst 20 år fremover,men akk 2 år etter samt 23 timer er alt dødt?.............har og ein ny mercruiser 30 hk 6 md som fusker og ein ny 6 hk mercruiser som Ikkje starter,tre båter ligger med kaputt motorer,skulle ta robåter ut å fiske da t rakket eg hull I den,da har eg kun kanoen igjen......

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg har skjønt det riktig så har du nå fått enda et problem.
Nemlig en ny starter som er svidd i stykker innvendig.
Ja ja lykke til videre med dette prosjektet

Har ikke erfaring med MPI motorer men på forgassermotoren så går det en tynn ledning fra starteren og opp til coilen.
Mulig denne ikke er kobblet på.

Redigert av pipe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...