32 scirocco Startet 28.August.2015 Del på Facebook Startet 28.August.2015 Det har gått tråder på dette emnet tidligere, men jeg er egentlig ikke mye klokere. Timetelleren dør på turtelleren etter, for min del, 10 år. Volvo KAD 300. Mitt spørsmål er om en kan enkelt koble et VDO, Wema, Faria etc instrument istedenfor det originale Volvo instrumentet (som visstnok er et VDO instrument) eller er dette en omfattende jobb. Og vil en få tilbake timetallet i turtelleren? Store prisforskjeller her Volvo 2600,- Faria 1800,- og Wema 850,-. Spesielt når man har to motorer Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 28.August.2015 Del på Facebook Svart 28.August.2015 Hej Här finns en länk. http://www.boatstuff.se/servicedelar/inombordare-volvo-penta/dieselmotorer/filter-volvo-penta/ovrigt/display-varvraknare.html Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
32 scirocco Svart 28.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2015 Dette høres for godt ut til å være sant Jeg bestiller en og prøver å fikse selv. Her er det jo flere hundre liter diesel å spare. Takk for tipset Noen som har byttet bare display ? Sitér dette innlegget Link to post
Hølje Svart 29.August.2015 Del på Facebook Svart 29.August.2015 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=60116903&searchclickthrough=true&searchQuery=f%C3%B8rresfjorden Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 29.August.2015 Del på Facebook Svart 29.August.2015 Kjøpte display på finn.no, linken til Hølje, nå i vår. Byttet selv, ingen umulighet å få til. Gjorde det på litt annen måte enn oppskriftene jeg har funnet, valgte å ikke ta av nåla/viseren men heller fikle litt ekstra med nebbtang. Har laget en arbeidsbeskrivelse, ligger i Dokumentarkivet. Dette får du til! Sitér dette innlegget Link to post
Den Sorte Svane Svart 29.August.2015 Del på Facebook Svart 29.August.2015 Jeg byttet display på begge turtellere i fjor, med demontering og montering av instrumenter tok det ikke mer enn en liten time. Timetellerne vises fremdeles på begge? Sitér dette innlegget Link to post
32 scirocco Svart 29.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2015 Båtplassen er mer verdt enn all verdens Volvo verksteder ( unnskyld til dem som er gode, for di finns sikkert ). Her inne har jeg spart mange båtlapper. Er ikke med enn sånn passelig handyman så jeg vil gjerne ha di bildene Sjøfare, har sent mailadressen på IM. Kompasset i båten er tomt for sprit / olje ( neida ikke drukket det opp ) Glasset er bristet. Noen som vet hvor man får tak i Suunto kompass. Funnet det i USA for $100. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 31.August.2015 Del på Facebook Svart 31.August.2015 Här finns en länk. http://www.boatstuff.se/servicedelar/inombordare-volvo-penta/dieselmotorer/filter-volvo-penta/ovrigt/display-varvraknare.html Da har jeg bestilt Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Napoli Svart 7.Juni.2016 Del på Facebook Svart 7.Juni.2016 Må jo elske båtplassen for innlegg som dette! Sparte meg for flere båtlapper her - tusen takk til alle dere som prøver først! Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Fergu Svart 7.Juni.2016 Del på Facebook Svart 7.Juni.2016 Har nettopp kjøpt display fra Seasea i Limhamn (Flere linker her inne om dette) Displayet kostet 550SEK med porto, Kom rett i postkassa etter to dager. Sendte mail og oppgav navn, adresse osv. Detaljer om VISA ble gitt over telefon. Kvittering fulgte med i pakka. Veldig enkelt å bytte, Fulgte en Youtube oppskrift hvor nåla fjernes. For de som har uflaks og får fingeravtrykk på skive, eller nål er det også håp. Har tidligere brukt et middel som heter Heksan til rens av denne type skiver. Var på apoteket i 2011 og spurte etter dette. Det fantes ikke. Derimot hadde de Heptan. Har brukt dette med bra resultat på lignende skiver. Må legge til at jeg ikke fikk fingeravtrykk på skiva denne gangen, så Heptan er ikke testet på Volvo Penta (VDO) turtelleren. Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 6.August.2016 Del på Facebook Svart 6.August.2016 Har nettopp kjøpt display fra Seasea i Limhamn (Flere linker her inne om dette) Displayet kostet 550SEK med porto, Kom rett i postkassa etter to dager. Sendte mail og oppgav navn, adresse osv. Detaljer om VISA ble gitt over telefon. Kvittering fulgte med i pakka. Veldig enkelt å bytte, Fulgte en Youtube oppskrift hvor nåla fjernes. Fergu, hva er clue't med å sette på tenningen før nålen monteres, slik det fremgår av en YouTube-video? Skal nåla fortsatt monteres på 0 RPM merket? Sitér dette innlegget Link to post
Fergu Svart 6.August.2016 Del på Facebook Svart 6.August.2016 Fulgte ikke oppsettet helt slavisk. Instrumentet har en endestopp når du vrir det mot klokka. Satt nåla løst på ved ca 1000rpm og dro den forsiktig tilbake til null. Underveis merket jeg at endestopp var nådd. Da er det bare å fortsette å vri nåla til den står på null og deretter trykke den bedre fast. Sjekket før jeg demonterte at nåla stod på null når instrumentet hadde nådd endestopp. Var litt forvirret av at nåla blir stående på 7-800rpm da jeg slår av motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.